خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس کل دیوان محاسبات و معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور برگزار شد؛

دومین نشست مشترک ذیحسابان دستگاه های اجرایی مرکز و مسئولین دیوان محاسبات کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۲۱۷

دومین جلسه مشترک ذیحسابان دستگاه های اجرایی مرکز و مسئولین دیوان محاسبات کشور با حضور رئیس کل و معاونین دیوان محاسبات کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات مالی و محاسباتی و تحقق حداکثری شفافیت و انضباط مالی در کشور، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و دیوان محاسبات کشور اقدام به برگزاری این نشست مشترک نمود. سیدرحمت اله اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه دارکل کشور در دومین جلسه مشترک ذیحسابان دستگاه های اجرایی مرکز و مسئولین دیوان محاسبات کشور با اشاره به تأثیرات مهم برگزاری این گونه جلسات گفت: برگزاری این نشست در این مقطع از سال و با این ترکیب اعضای شرکت کننده، برای حوزه مالی کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با اشاره به برگزاری اولین نشست مشترک ذیحسابان دستگاه های اجرایی و دیوان محاسبات تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی دیوان محاسبات بسیاری از مسائل مالی کشور با تفاهم حل و فصل شود و در نظام مالی کشور نظم و انضباط بیشتری در دولتی که به حق به شفافیت، نظم و انضباط مالی معتقد است، حاکم شود.
وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان دیوان محاسبات و معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور شد و گفت: با تشکیل این کمیته مسائل و موضوعات مورد نظر در دو سطح کارگروه اصلی و فرعی بررسی و دو طرف به وحدت رویه می رسند؛ بدیهی است باید بطور کاملاً شفاف حد و مرز دخالت و نظارت را در اینگونه امور روشن کرد.
اکرمی افزود: با تشکیل این کمیته از بسیاری از موارد و تخلفات ناشی از تفسیر نادرست قانون پیشگیری خواهد شد.
در ادامه این نشست، خدابخشی مدیرکل نظارت بر ذیحسابی ها، با ارائه گزارشی از نشست قبلی گفت: تفسیر شخصی از قوانین و مقررات باعث بروز مشکلاتی برای ذیحسابان می شد بر همین اساس تفاهم نامه ای با همکاری دیوان محاسبات و ذیحسابان تدوین و کارگاه های آموزشی مرتبط و تخصصی برگزار شد تا دو طرف به وحدت رویه برسند.
وی با اشاره به بخشنامه تشکیل کمیته تعاملی پیشگیری از وقوع تخلفات گفت: با توجه به اینکه ضمانت اجرایی خاصی برای این کمیته در نظر گرفته نشده، امیدواریم در این جلسه این موضوع مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
در ادامه این نشست ذیحسابان دستگاه های اجرایی به بیان مسائل، مشکلات و ارائه پیشنهاد در حوزه فعالیت کاری خود پرداختند.
در بخش پایانی این نشست، دکتر رحیمی رییس کل دیوان محاسبات کشور به تغییر رویکرد دیوان از کشف تخلف به پیشگیری و برخی اقدامات در این زمینه از جمله تدوین برنامه آموزشی، تشکیل کمیته تعاملی و لزوم همکاری ذیحسابان و حسابرسان دیوان محاسبات اشاره کرد.
وی تاکید کرد: نقش ذیحسابان در پاسداری از بیت المال منحصر به فرد می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز