خبرگزاری کار ایران

معاون کیفیت ایران خودرو خبر داد :

تولید سه خودروی شاسی بلند در ایران خودرو

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید سه خودروی شاسی بلند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاد رحیمی ، معاون کیفیت ایران خودرو پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در خصوص صادارت یک سوم از تولیدات ایران خودرو در برنامه ۱۴۰۴ گفت: این موضوع یک الزام دولتی است که باید بخشی از محصولات ما صادر شود که در حال حاضر هم بخشی از خودرو‌ها به صورت SKD و CBU صادر می‌شود و برنامه ما برای  سال ۹۴ صادرات ۳۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا افق ۱۴۰۴ هم باید به برنامه پیش بینی شده دست یابیم و این طور نیست که در برنامه صادرات موضوع کیفیت مورد توجه نباشد البته برخی از کشور‌ها استانداردهایی دارند که فرا‌تر از استانداردهای منطقه‌ای است و با استاندادرهای کشورما نیز تفاوت دارد.
معاون کیفی ایران خودرو با اشاره به برنامه ۷ ساله این خودروساز برای ارتقاءکیفیت، اظهار داشت: یکی از ورودی‌های این برنامه دستورالعمل‌های رییس جمهوری است که برای این منظور کارگروه‌هایی تشکیل دهیم که مباحث کیفیت و غیرکیفیت را بصورت اجرایی درآوریم.
وی در مورد مدیران برندخاطر نشان کرد: ایجاد مدیران برند در ایران خودرو برای ریشه یابی و تحلیل کیفیت خودرو بوده است.
استاد رحیمی با بیان اینکه سازندگان ما نیازمند حمایت مالی هستند گفت: اوایل سال ۹۱ شوکهای ناگهانی بر ما وارد شد که حتی نمی‌توانستیم قطعات مورد نظر خود را وارد کنیم همچنین در موضوعاتی نظیر دانش فنی و تکنولوژی و نو کردن تجهیزات با ضعف مواجه بودیم.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: میانگین کیفیت محصولات این شرکت در سال ۹۳ معادل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شاخص میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولیدی در شش ماهه اول امسال بهبود 0.3 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در شاخص c۱۰۰ که مربوط به میزان برگشتی قطعات از شبکه خدمات پس از فروش است نیز بهبود ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
معاون کیفیت ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که چه خودرویی سوار می‌شود و چه نمره‌ای به کیفیت این خودرو می‌دهد؟ گفت: خودروی بنده پژو پارس است که از ۱۰۰ به آن نمره ۷۰ را می‌دهم البته کیفیت نیاز به نوآوری و آموزش دارد و برای افزایش آن باید دستمان برای کسب درآمد باز باشد زیرا محدودیتهای قیمتی تاثیر منفی بر سرمایه گذاری‌های کیفی دارد.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع بحث خدمات پس از فروش است و اینکه ما بتوانیم دربحث کیفیت خودرو رقبای خود را شناسایی کنیم و این موضوع مهم است که هیچ کدام از خودروهای وارداتی دارای شبکه خدمات پس از فروشی به گستردگی ایران خودرو و سایپا نیستند و در چند سال آینده این مشکل خود را نشان خواهد داد.
معاون کیفیت ایران خودرو در مورد کیفیت خودروهای داخلی وخارجی خاطر نشان کرد: خودروهای داخلی ما به خوبی خودروهای صادارتی به لحاظ کیفیت هستندومهم‌ترین موضوع در این بخش انتقال دانش فنی در خودرو و اجرای آن است.
وی گفت: زمانی که با خودرو ساز مطرح دنیا قراردادی را منعقد می‌کنیم نهادینه کردن سیستم‌ها و انتقال آن بسیار مهم است به خصوص در مورد پژو این روند باید صددرصد اجرا شود.
استاد رحیمی در مورد کمک دولت به خودروسازان گفت: درسرمایه گذاری‌ها انتظار نداریم که دولت به ایران خودرو کمک کند.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: ‌ در زمینه سیستم تعلیق و گیربکس محصولات تولیدی کارگروهی در این شرکت تشکیل و از مشاوران خارجی نیز بهره گرفته می‌شود، در آینده نیز برنامه‌ای برای جایگزینی گیربکس‌های جدید در محصولات تولیدی داریم.

وی افزود: در اقصی نقاط کشور ۶۰۰ سازنده خودرو وجود دارد که نباید در استفاده از تکنولوژی‌ها بین آن‌ها تفاوت باشد.
وی با بیان این‌که هم اکنون دو سیستم ارزیابی پژو و رنو را در ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی داریم خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نیز سیستم ارزش یابی خاص ایران خودرو در این حوزه فعال خواهد شد.
وی در مورد استفاده ایران خودرو از قطعات چینی گفت: استفاده از این قطعات زیر هفت درصد است و ما سعی داریم از قطعات بی‌کیفیت استفاده نکنیم.

وی همچنین در مورد افزایش زمان گارانتی محصولات ایران خودرو گفت: برنامه‌ای در این خصوص نداریم اما ممکن است برای محصولات جدید زمان گارانتی افزایش پیدا کند.
استاد رحیمی در مورد نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: آمارهای افزایش کیفی قطعات خودرو واقعی است البته شاید از بهبود آن رضایتی نباشد اما اگر در سطح قابل قبولی نبودیم تولیدات ما به این میزان عرضه نمی‌شد البته فاصله‌ای که بین رضایت مردم و کیفیت محصولات وجود دارد راضی کننده نیست و رضایت را باید به سطح جامعه و مشتریان آورد.
وی ادامه داد: دست ما برای کسب درآمد باید باز باشد زیرا محدودیت‌های قیمتی تاثیر منفی روی سرمایه گذاری در بخش کیفیت خواهد گذاشت.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید سه خودروی شاسی بلند خبر داد.
 استادرحیمی اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۸ تنوع محصولات تولیدی ایران خودرو به ۲۱ مدل خودرو افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این‌که در این مدت حداقل سه خودروی شاسی بلند در ایران خودرو تولید خواهد شد خاطرنشان کرد: تولید سواری دیزلی نیز در این برنامه قرار دارد.

کد خبر : ۲۵۶۹۵۷