خبرگزاری کار ایران

تعداد پروازهای عبوری ایران از مرز ۱۰۰۰ پرواز در روز گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۴۱

با انجام ۱۰۱۵ پرواز عبوری از فضای کشور ایران در روز ۲۰ مهر ماه رکوردی بی‌سابقه در تاریخ هوانوردی ایران ثبت شد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با انجام ۱۰۱۵ پرواز عبوری از فضای کشور ایران در روز ۲۰ مهر ماه رکوردی بی‌سابقه در تاریخ هوانوردی ایران ثبت شد.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ ابراهیم شوشتری ضمن اعلام این خبر گفت: پروازهای عبوری ایران در ۲۰ مهر ماه در حالی به رقم بی‌سابقه ۱۰۱۵ پرواز در روز رسیده است که این رقم در سال گذشته و در همین تاریخ ۵۵۹ پرواز بود.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌‌‌های کشور با اشاره به افزایش پروازهای عبوری، اظهار داشت: پس از تمایل شرکت‌‌های هوایی برای عبور از فضای امن ایران به‌دنبال حوادثعراق و اوکراین، اقدام به احداثپنج راه‌ هوایی جدید نمودیم و در حال حاضر با اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به امارات و بحرین تعداد راه‌های هوایی به ۹۶ رسید.
وی در ادامه مجموع پروازهای انجام شده طی ۶ ماهه اول سال جاری را ۲۴۰ هزار و ۶۹۹ پرواز اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۱ درصد افزایش داشته است.
شوشتری با بیان اینکه پروازهای عبوری در ۶ ماه گذشته ۳۲.۱ درصد رشد داشته است، افزود: در مدت مذکور ۱۰۹ هزار و ۲۰۶ پرواز عبوری ثبت شده است در حالی که این رقم در ۶ ماه سال ۹۲، حدود ۸۲ هزار بوده است.
معاون عملیات هوانوردی میزان افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی را به ترتیب ۳.۵ و ۲۱.۷ درصد اعلام کرد و گفت: بر این اساس در ۶ ماهه سال جاری ۸۵ هزار و ۸۶۱ پروازداخلی و ۴۰ هزار و ۶۷۲ پرواز بین‌المللی ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز