خبرگزاری کار ایران

حل مشکل صادرات خودرو با پیگیری وزیر

صادرات خودرو به کشور عراق آغاز می شود

کد خبر : ۱۶۳۷۴۶

ایلنا: صادرات خودرو به کشور عراق که از سوی دولت آن کشور و از ابتدای سال ۹۲ به استناد اظهارات بعضی مسئولین در داخل ایران مبنی بر وجود ایراداتی در خودروهای ایرانی دچار مشکلاتی شده بود با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت این مشکل حل و صادرات خودرو به عراق مجددا آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در بازدید مهندس نعمت زاده - وزیر صنعت معدن و تجارت از شرکت سایپا این موضوع مطرح شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن گلایه از بیان اظهارات نسنجیده در این زمینه و ضربه خوردن به تولید داخلی، شخصا پیگیر رفع این مشکل شد.

بر اساس این گزارش خودروهای صادراتی گروه خودرو سازی سایپا با وجود حضور خودروسازان بین المللی در بازار عراق توانسته با توجه به قیمت مناسب، مصرف سوخت پائین و سایر امکانات، انتخاب اول مشتریان عراقی شود و جایگاه مناسبی در بازار عراق برای خود باز کند.

گفتنی است بر اساس سیاست دولت عراق در جهت ایجاد صنایع تولیدی و ساخت خودرو در این کشور خط تولید خودروهای سایپا در اسکندریه عراق در بهمن ماه سال گذشته با پیگیری مسئولان مرتبط راه اندازی شد و دولت عراق با تولید این خودروها در عراق و ارسال محموله صادرات CKD موافقت نمود.

شایان ذکر است از رویکردهای منحصر به فرد مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت معدن و تجارت پیگیری و توجه خاص به مشکلات در امور صادرات است که شخصا موارد را پیگیری و مورد نظر قرار می دهند. البته موضوع دیگری هم که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت، مشکل صادرات خودرو به کشور ونزوئلا بود که با دعوت سفیر این کشور به وزارتخانه در روز شنبه، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این جلسه نتایج خوبی در برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز