خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد:

سوخت رسانی با خط لوله به جای تانکر

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۳۲

با احداثاین خط لوله دیگر نیازی به تردد تانکرها برای سوخت‌رسانی نیست و سوخت به‌طور مستقیم از طریق خط لوله پالایشگاه ری به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می‌شود. افزایش ضریب ایمنی و کاهش هزینه‌های سوخت‌رسانی و همچنین کاهش تردد در جاده منتهی به فرودگاه از مزیت‌های احداثاین خط لوله بوده است.

مرتضی دهقان با اشاره به احداثخط لوله انتقال سوخت به انواع هواپیماهای مسافربری گفت: طرح احداثخط لوله انتقال سوخت از پالایشگاه ری به فرودگاه امام‌خمینی(ره) از سال ۱۳۸۸ در چند فاز تعریف شد که پس از اتمام مطالعات مربوط به این پروژه، عملیات اجرایی احداثخط لوله آغاز و هم‌اکنون در مرحله تست این خط هستیم.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، وی با اشاره به اینکه طول این خط لوله ۳۳ کیلومتر است، افزود: برای این خط بیش از ۱۷ کیلومتر زمین توسط فرودگاه تملک شده است و مابقی از کریدور انتقال لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران لوله‌کشی شده است.
دهقان با بیان این‌که تاکنون سوخت‌رسانی به فرودگاه از طریق تانکرهای حمل سوخت جاده‌یی انجام می‌شده، اظهار کرد: با احداثاین خط لوله دیگر نیازی به تردد تانکرها برای سوخت‌رسانی نیست و سوخت به‌طور مستقیم از طریق خط لوله پالایشگاه ری به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می‌شود.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تاکید کرد: افزایش ضریب ایمنی و کاهش هزینه‌های سوخت‌رسانی و همچنین کاهش تردد در جاده منتهی به فرودگاه از مزیت‌های احداثاین خط لوله بوده است.
وی اضافه کرد: تست‌های مورد نیاز برای خط لوله انجام شده به طوری‌که هم‌اکنون در مرحله پایانی تست خط هستیم که امیدواریم از هفته آینده با اجرای موفق تست و آزمایش‌های لازم به‌صورت متناوب سوخت از پالایشگاه تا فرودگاه منتقل شود.
وی با اشاره به نوع سوختی که قرار است باک هواپیماها را پر کند، گفت: سوخت تحویلی به هواپیماها دارای استانداردهای لازم است و سوخت موجود در خط لوله هم همان سوخت قبلی است بنابراین استانداردها یکی است و تغییری نیافته است.
دهقان ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دارای دو سایت هفتگی و روزانه برای سوخت‌رسانی است که هر دوی این سایت‌ها از سه مخزن برخوردار است.
به گفته وی؛ هر کدام از مخزن‌های سایت هفتگی ظرفیت ذخیره دو میلیون لیتر سوخت و مخازن سایت روزانه نیز هر کدام ظرفیت ذخیره یک میلیون لیتر سوخت را داراست.
به گزارش تسنیم بر اساس قرار بود خط لوله انتقال سوخت از انبار ری به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به‌صورت رسمی صبح دیروز(سه‌شنبه) افتتاح شود، اما به دلایلی چند دقیقه قبل از برگزاری مراسم بهره‌برداری وزارت نفت از کنسل شدن برنامه افتتاح به دلیل عدم حضور معاون وزیر نفت خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز