خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خبر داد:

کشف ۱۳۱ کیلوگرم تریاک در بار لیموترش

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۱۳۱ کیلوگرم تریاک در بار لیموترش خبر داد.

به گزارش ایلنا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ نبی الله سوادکوهی از کشف 131 کیلو و 200 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سوادکوهی گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت هیوندا حامل بار لیمو ترش مشکوک و ‌آن را متوقف کردند. در بازرسی دقیق از این خودرو، 131 کیلو و 200 گرم تریاک که زیر بار لیمو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این زمینه راننده خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

انهدام 22 باند توزیع مواد مخدر در رزمایش بزرگ بقیه‌الله الاعظم

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام 22 باند توزیع مواد مخدر و دستگیری 270 نفر که در امر فروش مواد افیونی فعالیت می‌کردند با اجرای رزمایش بزرگ بقیه‌الله الاعظم در یکی از مناطق جنوب اصفهان خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: در ادامه مأموریت‌های پلیس استان همان‌طور که پیش ‌از این نسبت به برخورد با کانون‌های جرم اطلاع‌رسانی شده بود پس از چندین ماه کار تحقیقاتی، اطلاعاتی و عملیاتی روز پنجشنبه 11 شهریورماه رزمایش بزرگ بقیه الاعظم با هدف پاک‌سازی یکی از مناطق حاشیه‌نشین جنوب اصفهان که به کانونی برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر تبدیل‌شده با حضور تمامی واحدهای عملیاتی اجرا شد.

وی افزود: در این رزمایش که چهار ساعت به طول انجامید تعداد 20 باب منزل که پاتوقی برای خریدوفروش و مصرف مواد مخدر تبدیل‌شده بودند با حکم مقام قضایی پلمپ، 22 باند بزرگ که در امر فروش مواد مخدر فعالیت می‌کردند منهدم و 270 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در جریان این عملیات در بازرسی از منازل متهمان مقادیری انواع مواد مخدر کشف و تعداد 50 عدد موتورسیکلت و خودروی مسروقه به همراه یک میلیارد ریال وجوه حاصله از فروش مواد توقیف شد.

سردار آقاخانی در زمینه فعالیت باندهای دستگیر شده گفت: این باندها به‌صورت حرفه‌ای در زمینه خرید و فروش مواد مخدر عمل می‌کردند به‌طوری‌که مکانی مخصوص برای دریافت پول اختصاص داده و سالن‌های مجهزی را نیز برای مصرف معتادان تعبیه کرده بودند

وی بیان کرد: در رزمایش مذکور که با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات و نیروهای عملیاتی پلیس استان و به‌طور ویژه و غافلگیرانه انجام شد تمام متهمان دستگیرشده در حال مصرف مواد و همچنین خرید و فروش مواد افیونی بودند که از تمام این صحنه‌ها مستندسازی صورت گرفته است.

سردار آقاخانی بابیان اینکه منطقه مذکور سومین کانون جرم در اصفهان بود که توسط ماموران پلیس مورد پاک‌سازی قرار گرفت اظهار داشت: رزمایش‌های مشابه در مناطق حاشیه‌ای و آلوده دیگر استان اجرا خواهد شد و پلیس اصفهان اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب و هنجارشکن منطقه‌ای را به کانون جرم تبدیل کرده و نقشه‌های شوم خود را برای آلوده کردن جوانان پیاده کنند.

طلب مالی بهانه‌ای برای سرقت

فردی که اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان به‌صورت اینترنتی کرده بود توسط مأموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق اینترنت اقدام به سرقت از حساب او کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای سایبر نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجویی‌های به عمل آمده صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این سرقت را داشتن طلب مالی از پدر شاکی بیان کرد.

کد خبر : ۴۰۷۳۹۰