خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندهی انتظامی اصفهان خبرداد:

افزایش 36 درصدی کشف محموله‌های کلان کالای قاچاق

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۸۴۹

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش 36 درصدی کشف محموله‌های کلان کالای قاچاق و انهدام هشت باند دانه درشت فعال در این زمینه توسط کارآگاهان پلیس خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ جهانگیر کریمی با بیان اینکه جرم قاچاق کالا از سابقه دیرینه‌ای در حقوق کیفری کشورها برخوردار بوده و در زمره جرائم فرا ملی و بسیار خطرناک و زاینده بسیاری از جرائم دیگر است، اظهار کرد: قاچاق کالا از جرائمی است که تمامیت ارضی و مرزها را برهم زده و حریم اقتصادی و اجتماعی کشورها را به مخاطره می‌اندازد.

معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان گفت: با تشدید فعالیت‌ها و انجام هدفمند طرح‌ها و عملیات‌ها میزان کشفیات محموله‌های کلان خارجی قاچاق طی 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش پیدا کرده که حاکی از عزم جدی کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای مبارزه قاطعانه با ورود کالاهای قاچاق است.

کریمی از افزایش 16 درصدی دستگیری‌های پلیس در رابطه با جرم قاچاق کالا طی مدت 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مبارزه با باندها و شبکه‌های قاچاق کالا نیز در دستور کار جدی این پلیس قرار دارد و در این مدت هشت باند بزرگ دانه درشت فعال در زمینه قاچاق کالاهای خارجی به کشور توسط پلیس آگاهی استان شناسایی و منهدم شدند.

وی بیشترین نوع کالاهای قاچاق کشف شده در 10 ماهه امسال در سطح استان را شامل برنج، چای، لوازم آرایشی و بهداشی، پارچه و پوشاک عنوان کرد و گفت: قاچاقچیان برای دور زدن قانون و کسب منافع شخصی خود از شیوه‌های پیچیده و جاسازی‌های ماهرانه برای حمل و انتقال کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند که البته پلیس نیز در زمینه کشف و شناسایی آن‌ها به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان مقابله با قاچاق را مستلزم عزم ملی و مشارکت مردم عنوان و خاطرنشان کرد: پلیس معتقد است علاوه بر مبارزه با قاچاقچیان و باندهای قاچاق کالا عدم تمایل و رغبت برای خرید این نوع کالاها از سوی مردم می‌تواند یکی از بهترین راه‌های مبارزه با پدیده قاچاق باشد و باید در این زمینه هم فرهنگ سازی گسترده انجام یابد و هم سازو کارهای لازم برای تشخیص کالای قاچاق از کالای غیر قاچاق صورت گیرد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: وقتی مردم به خرید کالاهای با کیفیت داخلی روی آورده و از تولیدات داخلی حمایت کنند قطعاً این کار به افزایش اشتغال، رفع بیکاری، فقر و کاهش ورود کالاهای قاچاق منجر شده و به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز