خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد:

اصفهانی‌ها منتظر تحول در حمل‌و‌نقل عمومی شهر باشند

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۷۶۳

شهردار اصفهان گفت: با مشارکت بخش‌خصوصی تحول عظیمی در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و شیوه خدمت‌رسانی به شهروندان به خصوص در بخش اتوبوسرانی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بهره‌برداری از افتتاح طرح‌های عمرانی منطقه 12 در قالب «هر هفته چند افتتاح» اظهارکرد: بهره‌برداری از دو خیابان، یک بوستان محلی و پیاده روسازی در منطقه 12 از طرح‌های این هفته بود که با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، شهروندان، مسئولان و اصحاب‌رسانه و مطبوعات تحویل شهروندان این منطقه از مناطق 15 گانه شهر اصفهان شد.

وی با اشاره به اینکه خیابان بنت‌الهدی صدر به طول یک‌هزار و 150 متر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال احداث شده، افزود: احداث خیابان‌پاسداران به منظور اتصال شهرک‌کوثر به بهارستان به طول 390 مترمربع با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بوستان محلی شهرک‌مهدیه نیز به طول 8 هزار و 500 مترمربع با اعتباری بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال احداث شده، تصریح‌کرد: پیاده روسازی خیابان‌های ورزشگاه، رباط سوم، فازیک مطهری، نقش جهان، مهدیه و عقیق به مساحت 16 هزارمترمربع و با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

جمالی‌نژاد با اشاره به افتتاح جاده سلامت منطقه 12 خاطرنشان‌کرد: یکی از رویکردهای شهرداری اصفهان توجه به سلامت شهروندان است چرا که معتقدیم شهر سالم در شهروندان سالم است در این راستا ایجاد جاده سلامت در کنار مراکز سلامت و فرهنگسراهای محلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: بر این اساس جاده سلامت منطقه 12 در خیابان بنت الهدی صدر به طول یک هزار و 150 متر امروز افتتاح شد.

شهردار اصفهان ادامه‌داد: در سال‌جاری این برنامه سومین افتتاحیه منطقه 12 محسوب می شود البته طرح هر هفته چند افتتاح دوبار در این منطقه برگزار شده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه تقویت حمل و نقل عمومی و بهبود شرایط زیست‌محیطی از مهمترین اولویت‌های شهر اصفهان است، اضافه‌کرد: در برنامه اصفهان 1400 به تقویت حمل‌و‌نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی توجه بسیاری شده است.

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه فاز اول خط یک مترو از منطقه 12 آغاز شده است این منطقه می تواند به وسیله قطارشهری به مرکز اصفهان متصل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در هفته گذشته 170 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد، گفت: در طول سال به تدریج اتوبوس‌های یورو 3 و یورو4 به ناوگان افزوده می‌شود.

جمالی‌نژاد افزود: با بخش خصوصی در حال مذاکره هستیم تا تحول عظیمی در ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص در بخش اتوبوسرانی داشته باشیم. در نظر داریم عمر ناوگان اتوبوسرانی را از 10 سال به 5سال کاهش دهیم.

شهردار اصفهان اظهار کرد: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تراموا، منوریل، بی. آر. تی در کشورهای مختلف موافقین و مخالفینی دارد.

جمالی نژاد بیان‌کرد: در شهر تاریخی اصفهان تراموا بیشتر از منوریل مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه در مقابل آثار تاریخی اصفهان نمی‌توان مونوریل ایجاد کرد.

وی تاکیدکرد: شهر اصفهان جنس تاریخی دارد از این رو اجازه نداریم هر آزمون و خطایی را در شهر آزمایش کنیم بنابراین باید طرح جامع حمل و نقل تکمیل شود.

شهردار اصفهان درباره احداث خط دو مترو تصریح کرد:  قرار است طی جلسه‌ای با حضور مسئولان کشوری در حوزه میراث فرهنگی، مسئولان استانی و کشوری تصمیم گیری‌هایی در این زمینه انجام شود.

جمالی‌نژاد اذعان کرد: سعی می‌کنیم فضاها و منظر شهری را به سمت و سویی ببریم که کمترین ناامنی را در فضاهای عمومی داشته باشیم.

وی به راه‌اندازی تراموا اشاره کرد و گفت: تراموا حمل‌و‌نقل عمومی گران است و نیاز به کارمطالعاتی دارد.

شهردار اصفهان افزود: مطالعات احداث تراموا از میدان استقلال تا میدان جمهوری و از میدان جمهوری تا میدان آزادی در حال اجراست.

جمالی‌نژاد تصریح‌کرد: در صورت ارائه تسهیلات ویژه می‌توانیم در اصفهان تراموا راه اندازی کنیم.

ارائه تخفیف 35 درصدی زمینه نوسازی بافت فرسوده را فراهم می‌کند

شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه تخفیف 35 درصدی تراکم ساختمانی به مناسبت ایام دهه فجر گفت: هر ساله در ایام دهه فجر تخفیف تراکم ساختمانی به شهروندان ارائه می‌شد اما امسال تخفیف ویژه با تسهیلات بیشتری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

جمالی‌نژاد افزود: در سال جاری تخفیف 35 درصدی در نظر گرفته شده و مراحل تکمیل پروانه ساختمانی نیز تا شهریورماه سال آینده تمدید شده است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی در سال آینده به دلیل لحاظ شدن مالیات گران‌تر می‌شود، تصریح‌کرد: ارائه این تخفیف ویژه فرصت خوبی را برای نوسازی بافت فرسوده و ایجاد شادابی در محلات شهر فراهم می‌کند.

شهردار اصفهان در ادامه به حضور شهرداری اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران اشاره کرد و گفت: به دنبال برنامه‌های شاخص شهرداری در ایجاد بستر و ارتقا جایگاه کلانشهر اصفهان در سطح ملی و بین المللی این شهرداری در نمایشگاه بزرگ بین‌المللی گردشگری تهران حضور می‌یابد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 27 الی 30 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود، افزود: شعار این نمایشگاه «میهمان ما باشید» و موضوع نمایشگاه «خانه‌ایرانی» است.

وی با بیان اینکه موضوع غرفه شهرداری‌‌اصفهان در این نمایشگاه «خانه‌اصفهانی» است، تصریح‌کرد: قرار است در این نمایشگاه فضاهای قدیمی و محلات قدیمی اصفهان به نمایش گذاشته شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان‌کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معاون اول رئیس‌جمهور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و تمامی دستگاه‌های مرتبط با گردشگری حضور دارند.

جمالی‌نژاد اظهارکرد: کشورهای اروپایی و کشورهای خاور دور از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

برنامه‌های دهه‌فجر در دل محلات برگزار می‌شود

وی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه‌های شهرداری در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در ایام دهه‌فجر در نظرداشتیم چند ابر برنامه را در سطح شهر برگزار کنیم اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به منظور ایجاد نشاط و شادابی در محلات برنامه‌های دهه‌فجر را در دل محلات برگزار کنیم.

شهردار اصفهان افزود: سبد برنامه‌های تفریحی و فرهنگی شهرداری در اصفهان بسیار متنوع است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه در گذشته در فضاها و محلات قدیمی کشیک‌چی وجود داشته و مردم نیز در این زمینه مشارکت داشته‌اند، گفت: امروزه پایگاه‌های بسیج امنیت محلات را به عهده دارند اما متاسفانه مردم مشارکت کمتری دارند.

وی درباره محله‌محوری ادامه داد: قرار است حس تعلق را در محلات زیاد کنیم، از این رو در تمام حرکات و اقدامات شهری محله‌محوری در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز