خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد:

نفس اصفهان تنگ و بیماری این شهر به شدت مزمن است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۶۵۸

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان راهبردهای برنامه اصفهان 1400 را تماما در مسیر محیط زیست تنظیم کرده و به همین دلیل نوسازی بافت فرسوده، مدیریت نوین پسماند، افزایش جذابیت و کیفیت در حمل و نقل‌عمومی از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد امروز در همایش روز هوای پاک در دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان اینکه کلان‌شهری ضایعات زیادی را ایجاد می‌کند اظهار کرد: کلان‌شهرهای ایران به بیماری وخیم سندرم کلان‌شهری مبتلا هستند که عوارض آن آلودگی هوا، آب، خاک، مهاجرت، حاشیه‌نشینی و آشفتگی سیما و منظر شهری است.

وی افزود: آلودگی درد بی درمانی است که هیچ دارویی ندارد. امروز همه مسئولان اصفهان به مسئله آلودگی ورود پیدا کرده‌اند و خوشبختانه فرهنگ‌سازی‌های زیست محیطی موجب شده مردم اصفهان مطالبه گری زیست محیطی از نهادی هم‌چون شهرداری داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه نفس اصفهان تنگ و بیماری این شهر به شدت مزمن است، گفت: در حال حاضر این شهر مسموم و نیازمند درمان قطعی است. ایجاد نظام یکپارچه محیط زیست، مدیریت محیط زیست، تقویت دیپلماسی محیط زیست و ... از جمله سیاستگذاری‌هایی است که باید اجرا شود.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: شهرداری اصفهان راهبردهای برنامه اصفهان 1400 را تماما در مسیر محیط زیست تنظیم کرده و به همین دلیل نوسازی بافت فرسوده، مدیریت نوین پسماند، افزایش جذابیت و کیفیت در حمل و نقل عمومی از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح احداث تراموا در اصفهان ادامه داد: متاسفانه هر‌چند شهرداری اصفهان تلاش کرده زیرساخت حمل و نقل عمومی را افزایش دهد اما مردم کمتر به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی می‌روند.

شهردار اصفهان افزود: 15 خط BRT، چهار خط تراموا و سه خط مترو برای اصفهان درنظر گرفته شده است که تا پایان سال آینده باید چهار خط BRT به بهره‌برداری برسد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر این موضوع که شهرداری اصفهان امروز توسعه فضای سبز حجمی و باغ شهرها را مطرح کرده است، خاطرنشان، کرد: برای بهبود کیفیت هوای اصفهان ورود شهروندان به این مقوله نیاز است، باید از خودمان شروع کنیم و تلاش شهرداری اصفهان نیز فعالیت در راستای بهبود کیفیت شهر اصفهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز