خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

خانم‌ها به برخی رشته باید ورود بیشتری داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۹۵۰

امام جمعه اصفهان گفت: در برخی رشته ها خانم ها باید ورود بیشتری داشته باشند و به طور جدی جزء بهترین های رشته هایی که نیاز است، باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی در دیدار  نخبگان استان اصفهان، با بیان اینکه بسیاری از استعدادها به برکت جمهوری اسلامی بارور و عمل گرا شده است، گفت: یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران به فعلیت رسیدن استعدادها در کشور است.

وی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور خیلی کم پزشک داشتیم و پاسخگوی نیازها نبودند، افزود: متاسفانه پزشک های هندوستانی و پاکستانی در کشور استخدام بودند و در واقع در کشور ما پزشکی را تمرین می کردند که این خود یک ذلت بود.

امام جمعه اصفهان به مشکلات برقراری ارتباط با این پزشکان خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در خیلی از شهرها و روستاها نیز بیمارستان و مراکز پزشکی وجود نداشت.

وی به جریان پزشکی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از درخواست های مهم مردم در اوایل انقلاب این بود که بیماران آن ها که در کشور توان معالجه آن ها را نداشتیم به خارج از کشور برای مداوا اعزام شوند اما در حال حاضر به جایی رسیده ایم که حتی یک مورد هم نداریم که شواری پزشکی تشخیص دهند که بیمار نیاز به اعزام به بیمارستان های خارج از کشور داشته باشد و در این زمینه به برکت جمهوری اسلامی به خودکفایی رسیده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عدم برنامه ریزی کمی و نیاز جامعه در جذب رشته های مختلف در دانشگاه ها را یکی از مشکلات بزرگ برشمرد و افزود: باید کارشناسی شود که نیاز کشور در یک رشته چه تعداد دانشجو است و بر اساس آن ورودی دانشگاه ها تنظیم شود.

وی همچنین اظهار کرد: برای ورود به دانشگاه ها باید بهترین های جامعه وارد شوند و سایرین برای مابقی فعالیت ها رقابت کنند تا سطح تحصیل در کشور کاهش پیدا نکند.

آیت الله طباطبائی نژاد دانشگاه ها را مامن نخبگان برشمرد و افزود: متاسفانه شاهد هستیم که خانم های بسیاری برای رشته های کشاورزی یا قضایی تحصیل می کنند ، اما وقت استخدام که می رسد، برای خانم ها استخدام وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی رشته ها خانم ها باید ورود بیشتری داشته باشند و به طور جدی جزء بهترین های رشته هایی که نیاز است باشند، گفت: نخبگان جامعه باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند تا در دنیا سربلند باشیم و بهترین مهندس ها و دکترها را تحویل جامعه علمی دنیا دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به وابستگی های کشور در صنایع هوایی و نظامی تا قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این صنایع به استقلال و خودکفایی رسیده ایم و از آن ذلت به اقتداری رسیده ایم که اسرائیل با وجود ایران در منطقه خواب راحت ندارد.

وی با بیان اینکه اسلام فقط به نمازگزاری و روزه داری نیست، تصریح کرد: عدم ذلت پذیری، از مباحث مهم اسلام است که بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اهمیت این موضوع بیشتر برای همگان روشن شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز