خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریچه‌ای به آینده روشن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۹۱۵

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همایش فرصت های سرمایه گذاری یکی از دریچه های مفتوح به آینده روشن و نورانی اصفهان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا امینی در همایش "فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان" اظهار کرد: اصفهان شهر سلمان محمدی، شهرشهیدان شاهد و ایثارگرانی است که با جانفشانی امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند.

وی افزود: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای و گنجینه آثار تاریخی و مهد فقاهت و زادگاه عالمان و بزرگانی است که در طول تاریخ محور آگاهی و پیشرفت های مادی و معنوی بشر بوده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دامان پربرکت و فرهنگ غنی اصفهان، علما و اندیشمندان، شهدا، ایثارگران و هنرمندانی پرورش یافته اند که با استعانت از الطاف الهی و تکیه بر توانایی ها و خلاقیت های خدادادی، نگین درخشان جهان، نصف جهان را به قله های افتخار رساندند تا امروز نگاه تیزبین گردشگران معطوف به زیبایی ها و تسلیم اقتدار، سربلندی، امنیت و طراوت آن و مقصدی امن برای سفر جهانگردان و گردشگران باشد.

امینی اظهارکرد: امروز مدیریت شهری اصفهان با نگاهی نو، اندیشه ای جدید و آغوشی باز، پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی از اقصی نقاط ایران و جهان است، تا آنها نیز با گرایشی جدید و متفاوت با شناختی مطلوب از فرصت‌ها و زمینه های حضور و سرمایه گذاری در اصفهان در جهت پیشرفت و آبادانی شهر تلاش کنند و با بهره وری ارزشمند از برنامه ریزی ها و فعالیت های اقتصادی ، سرمایه ها را درمحیطی امن به خدمت بگیرند بنابراین امید است شاهد شکوفایی و پیشرفت چشمگیر اصفهان و سودآوری سرمایه های بخش خصوصی باشیم.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر نیز در حال بررسی پنجمین برنامه اصفهان به نام اصفهان 1400 است که رویکردی متمایز، نگاهی ویژه و ظریف به حضور بخش خصوصی و مشارکت آنها در رشد و پیشرفت اصفهان دارد.

وی با اشاره به اینکه همایش فرصت های سرمایه گذاری یکی از دریچه های مفتوح به آینده روشن و نورانی اصفهان است، اضافه کرد: هدف از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان، ایجاد زمینه های مساعد و فراهم آوردن بسترهای مناسب برای جلب مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی ، انعقاد قراردادهای مشترک با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی به منظور جذب سرمایه، رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در سطح شهر و تحقق توسعه پایدار شهری و ملی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در این همایش فرصت های سرمایه گذاری در 4 محور اصلی حوزه انرژی های نو، فن آوری اطلاعات، صنایع دانش بنیان و حوزه گردشگری مطرح می شود، بیان کرد: این همایش در راستای تحقق منویات و رهنمودهای داهیانه و ارزشمند مقام معظم رهبری و سیاست های کلان اقتصادی کشور مبتنی بر بهره گیری از ظرفیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش خصوصی ترتیب خواهد یافت.

امینی خاطرنشان کرد: در این همایش ضمن توضیح و تشریح اوضاع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی شهر همچنین هم اندیشی و همفکری و همگرایی مبتنی بر دانش اقتصادی، انتقال تجربیات برای رسیدن به منزلگاه ها و چشم اندازهای شکوفایی اقتصاد ملی و گفتگو جهت تامین سرمایه گذاری، قابلیت ها و توانمندی های سرمایه گذاری در شهر به سرمایه گذاران معرفی می شود.

امینی در ادامه گفت: امروزه دنیا به سمت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و بهره برداری خود می رود و  استفاده از توان بخش خصوصی به دلیل کاهش هزینه های مازاد بر نیاز در پیشرفت، توسعه و تولید یکی از راه های افزایش بهره وری است.

وی با تاکید بر این که رویکرد مدیریت شهری بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است افزود: در برنامه اصفهان 1400نیز به این موضوع مهم تاکید داریم که بخش خصوصی حضور پر رنگ تر  و پر رونق تری در توسعه شهر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جذب منابع داخلی و خارجی برای فرصت های سرمایه گذاری موجود در کشور و شهر اصفهان به عنوان یک راهبرد اصلی می تواند مورد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان این که در شهر اصفهان زمینه های بسیار مستعد و پر انرژی و پرتوانی وجود دارد افزود: شرط وصول این مهم خوش باوری و نگاه درست به آن است و باید سود بخش خصوصی را بپذیریم و به سرمایه گذار احترام بگذاریم و ارزش های سرمایه گذار بخش خصوصی را محترم و مغتنم بشماریم.

امینی تصریح کرد: برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان دریچه ای از اصفهان رو به ایران و جهان برای جذب سرمایه گذاران باز کرده که براساس این رویکرد اساسی زمینه ها و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه ها در توسعه و کالبد شهر فراهم می شود.

 وی عنوان کرد: جذب سرمایه گذاران و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری باید به دور از هرگونه شعار و شائبه رنگ و لعاب عملیاتی به خود بگیرد و هر چه زودتر به عقد تفاهم نامه  ها و قراردادهای بین بخش حاکمیت شهری و سرمایه گذاران منتهی شود و ما شاهد پیشرفت و ابادانی بهتر و کیفی تر شهرمان در آینده باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نیز با اقبالی که نسبت به شهر اصفهان و مدیران اصفهان نشان می دهند و اعتمادی که به فضای حاکمیتی شهر اصفهان دارند امید است بتوانند بروز و ظهور بیشتری نسبت به گذشته داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز