خبرگزاری کار ایران

یک عضو آکادمیک ملی مخترعان آمریکا:

محور آینده توسعه را ربات‌ها تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۱۴۰

یک عضو آکادمیک ملی مخترعان آمریکا با بیان اینکه انسان به دنبال پیشرفت و توسعه است تاکید کرد: محور توسعه در آینده را ربات ها تشکیل خواهند داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اتاق اصفهان، بهرخ خوشنویس در همایش نقش فناوری‌های نوین در توسعه اقتصادی اظهار کرد: بهتر است بهترین متخصصان متالورژی و مواد را در صنعت فولاد یا پتروشیمی به کار ببریم و مواد اولیه مورد نیاز اتومبیل سازان کشورهای پیشرفته را تامین کنیم.

این کارشناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ادامه داد: در ایران باید هدف را بسیار بالاتر از این بگذاریم تا به کشورهای پیشرفته برسیم. اگر اعتقاد داریم که باید در برخی از زمینه ها کشورمان راهبر جهان باشد، این اتفاق مستلزم این است که قدرت تفکر، خلاقیت و دانش خود را ارتقا دهیم و امکانات را ایجاد کنیم، باید با آگاهی مشخص کنیم که چه کارهای را باید و نباید انجام دهیم.

خوشنویس ادامه داد: سوئیس که کشوری پیشرفته محسوب می شود تاکنون به صنعت اتومبیل سازی ورود پیدا نکرده این در حالی‌است که در زمینه تکنولوژی ساخت و تولید ساعت پیشرو بوده است زیرا اقتصاد برای مردم است و ما اگر نتوانیم بهترین اتومبیل را برای مردم بسازیم چرا به انجام آن مبادرت می ورزیم؟

وی ادامه داد: هدف از صنعت تنها کمک به کارگران نیست بلکه استفاده مردم از اجناس و کالاهای با کیفیت است، اگر نمی توانیم، محصول خوب تولید و به مردم عرضه و آن را صادر کنیم، لزومی ندارد در این عرصه ورود کنیم.

وی اضافه کرد: برای پیشرفت در عرصه جهانی، باید کشورهایی همچون آلمان و ژاپن را الگوی خود قرار دهیم نه کشورهایی مثل چین و اندونزی. کافی است که قبول کنیم پایین تر از کسی نیستیم، ما باید در سطح بین الملل خوب باشیم و این هدف را دنبال کنیم.

خوشنویس اظهار کرد: انسان در هر محدوده ای که هست می تواند موثر باشد. احساس موثر بودن نیز احساس خوبی است، انسان های خوب تاثیرهای خوب بر جامعه و دنیا می گذارند، اگر انسان ها به این نکته توجه کنند مسایل جانبی کمتر آنها را اذیت می کند.

 وی ادامه داد: جوان های ایرانی و ارزش های آنها به سمت مادیات گرایش یافته و دل نگرانی هایی را ایجاد کرده است. این نکته را جوانان باید در نظر داشته باشند که لزوما شرایط زندگی همیشه ایده آل نیست و بسیاری از کارهای بزرگ در شرایط نامناسب انجام شده و انسان های بزرگی رشد یافته اند. 

این عضو آکادمیک ملی مخترعان آمریکا با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا منابع طبیعی می تواند در خوشبختی یک کشور موثر باشد، گفت: تجربه نفت خیز بودن کشورمان نشان داده که دردسرهای زیادی بخاطر نفت ایجاد شده است. عربستان از نظر منابع زیرزمینی کشوری ثروتمند است اما آیا خدمت زیادی به دنیا کرده است؟ آیا این کشور قابل مقایسه با سوئیس یا ژاپن که کشورهای کوچکی که هیچ منبع طبیعی قابل ملاحظه ای ندارند، هست؟ 

خوشنویس ادامه داد: ژاپن کشوری است که از نظر اوضاع جغرافیایی و محدودیت در زمینه کشاورزی، پیشرفت های بسیاری داشته که افتخار بشریت محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: ما ایرانی ها در زمینه استفاده از این تکنولوژی بی‌تاثیر بودیم. ما با دارا بودن یک مملکت نفت خیز باید بهترین تکنولوژی های نفت را در زمینه اکتشاف، حفاری و پالایش تولید می کردیم. ما باید به ماهیت تکنولوژی پی‌ببریم. نظام آموزشی کنونی ایران برگفته از نظام آموزشی انگلیس است و این کشور تحت شرایط 300 سال پیش خود این نظام را تدوین کرد و اکنون باید این نظام در ایران اصلاح شود.

این استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی خاطرنشان کرد: زمانی که اینترنت، انواع مولتی مدیا، نرم افزارهای سه بعدی و ادراکات پیچیده وجود دارد، دیگر رفتن به سر کلاس و به درس گوش دادن فایده ای ندارد. 

خشنویس تصریح کرد: برخی از مردم ایران درک درستی از مباحث فضا و علاقه ای نیز به آن ندارند این در حالی است که در حال استفاده از علم و تکنولوژی فضا مانند ماهواره ها هستند که در آینده بسیار پیشرفته خواهند شد. 

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در آینده تحول زیادی خواهد داشت، انرژی است. در طول تاریخ بیشتر جدال ها بر سر منابع بوده که اکنون نیز بخاطر نفت بحران های زیادی در خاورمیانه پیش آمده، این در حالی است که هر آن ممکن است دیگر احتیاجی به نفت به عنوان منبع نباشد. 

این کارشناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور میزان ساخت کارخانه ها و تولیدات فضایی هزاران برابر آن چیزی که در زمین است، باشد و سطح استفاده از تکنولوژی عقب تر نخواهد رفت بلکه مدام پیشرفت می کند و این مسئله بسیار جدی است. اگر کشوری در این زمینه اقدامی نکند عقب خواهد ماند. 

خوشنویس اضافه کرد: انسان به دنبال توسعه است و تمایل دارد که از این کره خاکی فراتر رود. توسعه در آینده از طریق ربات ها خواهد بود. این ربات ها در آینده کارخانه هایی می سازند که خودشان را بازتولید کنند، این ربات ها آن چیزی که بر روی کره زمین لازم است، را روی کره های دیگر می سازند. 

وی اضافه کرد: چاپگرهای سه بعدی در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند. این درحالی است که سالانه 40 میلیون نفر بر اثر جنگ و سوانح طبیعی مسکن خود را از دست می دهند و خوشبختانه تکنولوژی چاپگرهای سه بعدی عملیات ساختمان سازی را در زمان کوتاه، هزینه اندک و بدون لطمات جانی انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز