خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران

دولت برای برند هزینه کند

معاون اتاق بازرگانی تهران گفت: امیدوارم دولت برای برند هزینه کند، چرا که عدم حضور ایران در برندینگ جهانی، باختن قافیه به کشورهای دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی جهانگیری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در افتتاحیه برند ملی گردشگری ایران، اظهار کرد: بدون شک هویت و شخصیت هر کالایی به برند آن بر می‌گردد. باید تلاش کنیم که برندینگ را سریع‌تر به جهان ارائه کنیم چرا که زمان بسیار گذشته و واقعاً برای این مضمون در دنیا دیر شده است.

 

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ایران هراسی که علیه کشور رخ داد و هزینه‌هایی که انجام شد حرکت کوچکی نبود. استارت عدم امنیت بزرگترین آسیب برای توسعه صنعت گردشگری است. حاکمیت و دولت باید برای معرفی واقعی ایران هزینه کند. برند گردشگری هویت ایرانی خواهد بود.

جهانگیری اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی انتظار دارند که شعار ملی و توسعه برند محصولات بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار گیرد چرا که فعالان بخش خصوصی باید در بازارهای جهانی یک حامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی باید به کمک برند سازی بیاید، ادامه داد: در فضای اقتصادی که تکنولوژی و آموزش حرف اول را می‌زند، زمینه حضور برندهای معتبر در حوزه خدمات و بهره برداری باید القا شود و در واقع باید دولت کشور را برای برندهای معتبر آماده کند.

معاون اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما همانگونه که در فضای دیپلماسی پیشرفت کردیم باید برای دیپلماسی اقتصادی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم، اظهار کرد: قطعاً این آغاز راه است و راه بسیار پر پیچ و خمی پیش روی ماست. البته زمان از دست رفته و باید با عزم و اراده‌ای جدی وارد این مهلکه شویم.

کد خبر : ۳۳۵۰۵۴