خبرگزاری کار ایران

شهردارمنطقه ۵ اصفهان:

افتتاح فاز دوم تله‌کابین صفه با هزینه‌ ۶ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۴۰

۵۰ درصد از بودجه منطقه ۵ شهرداری اصفهان صرف محرومیت زدایی و پروژه‌های متمرکز شهر اصفهان می‌شود، این در حالی است که این شاخص در شهرداری مرکزی ۴۱ درصد است.

شهردارمنطقه ۵ اصفهان؛ عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحثپارکینگ یکی ازاولویت‌هایی است که در سطح منطقه مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: ۴۹ درصد از بودجه شهرداری منطقه پنج اصفهان در سال آینده به شهرداری مرکزی و ناژوان اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمید عصار‌زادگان؛ با اشاره به اینکه سال آتی ۲۰ میلیارد تومان در مناطق دو و ۱۰۰ برای توسعه فضای سبز و کار‌های عمرانی اختصاص داده می‌شود، تاکید کرد: بحثخارج کردن پادگان‌ها از شهر براساس دستوری در ستاد فرماندهی کل قوا مطرح شده که پادگان‌ها باید از شهر خارج شوند.

وی افزود: بودجه نقدی و غیر‌نقدی سال آتی شهرداری اصفهان به میزان ۲۷۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به پدیده خشکی زاینده رود با افزایش ۴۰ درصدی گردشگران در منطقه گردشگری صفه مواجه بودیم که بار خدمات رسانی زیادی را بر این منطقه تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه محله دنارت یکی از محلات محروم مناطق ۱۵‌گانه شهر اصفهان است، اظهار کرد: با توجه به سیاست شورای شهر و شهردار اصفهان در راستای ارائه خدمات در این محله اقدام شده است. محله دنارت از کمترین سرانه خدماتی در سطح منطقه برخوردار بوده است، در سال گذشته خیابان علامه محمدتقی جعفری را در این منطقه مورد بهره‌برداری قرار دادیم که ۱۱۰ واحد مسکونی در این خیابان وجود داشت و آزاد‌سازی این خیابان با رضایت کامل مالکان این واحد‌ها صورت گرفت.

عصارزادگان؛ در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۵۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی شهر اصفهان در منطقه ۵ شهرداری بیان داشت: وجود بیمارستان‌های بزرگ و همچنین ارگان‌های نظامی و انتظامی نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص این منطقه است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد از بودجه شهرداری منطقه پنج برای مباحثفرهنگی اختصاص داده شده است، افزود: مجتمع ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان سال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه پنج اصفهان با تاکید براینکه خیابان‌های نظر غربی یکی از نخستین خیابان‌هایی است که شبکه فاضلاب در آن اجرا شده و بالغ بر ۹۶ درصد لوله‌های فاضلاب آن باز‌سازی شده است، گفت: وجود بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های تفریحی در این منطقه از جمله تفرجگاه صفه، ۱۳ کلیسای بزرگ، منطقه تاریخی جلفا و دیگر مکان های دیدنی موجود در این منطقه ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خط بی آر تی خیابان حکیم نظامی تا بلوار دانشگاه اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این طرح به شرط تعریض پل فلزی اصفهان اجرایی خواهد شد. ساماندهی پساب فاضلاب سپاهانشهر از دیگر برنامه‌های منطقه ۵ شهرداری اصفهان است که در این راستا در گذشته فاضلاب سپاهانشهر ساماندهی خوبی نداشته و از این رو با انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری مرکزی و سپاه صاحب الزمان اصفهان مقرر گردید ۹۰ درصد این پساب برای منطقه ۵ شهرداری و ۱۰ درصد آن نیز برای آبیاری اراضی سپاه مورد استفاده قرار گیرد.

عصارزادگان؛ با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از فضای سبز منطقه ۵ شهرداری اصفهان با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار صورت می گیرد، افزود: همچنین با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی از نمازخانه تفرجگاه صفه بهره برداری شد.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی پروژه ایستگاه‌های مترو اصفهان در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال ۹۴ ایستگاه‌‌های مترو این منطقه به بهره برداری برسد. همینطورآغاز ساخت هتل ۵ ستاره صفه در انتظار مصوبه کمیسون ماده ۵ به سر می برد، در این زمینه مجموعه هتل سازی هما خواستار ایجاد هتل ۸ طبقه در کوه صفه است و شهرداری نیز زمین این پروژه را به این مجموعه فروخته است ولی این مصوبه نیاز به کمیسیون ماده ۵ دارد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه احتمال دارد کمیسیون ماده ۵ با طرح ارایه شده از سوی شرکت هتل سازی هما موافقت نکند ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که این پروژه در ۵ طبقه و دو طبقه به صورت زیر زمین و سه طبقه روی زمین به بهره‌برداری برسد.

عصار‌زادگان با اشاره به اینکه ۱۴ محله در سطح منطقه پنج اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: کمترین تراکم جمعیتی این منطقه به کوی سپاهان و بیشترین تراکم جمعیتی نیز به حسین‌آباد و ضلع شرقی خیابان وحید اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه پنج از لحاظ بودجه‌ای رتبه دوم را در بین مناطق ۱۵‌گانه اصفهان دارد، اظهار کرد: از لحاظ سرانه فضای سبز رتبه دوم، از لحاظ تعداد پارکینگ رتبه دوم، از لحاظ جمعیت رتبه چهارم و از لحاظ ساخت و ساز نیز رتبه پنجم در بین مناطق ۱۵‌گانه به این منطقه اختصاص دارد.

شهردار منطقه پنج اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه این منطقه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۹۸ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: طی سه سال گذشته با وجود بحران‌های اقتصادی مانند رکود و پایین بودن صدور پروانه ساختمان و شهر‌سازی، بودجه این منطقه بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بودجه این منطقه در مناطق محروم و برای اجرای پروژه‌‌های متمرکز هزینه می‌شود، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه پنج در بین مناطق ۱۵‌گانه شهر اصفهان از نظر درآمدی رتبه نخست را دارد، گفت: بودجه سال آتی شهرداری منطقه پنج اصفهان ۱۵۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و بودجه غیر‌نقدی منطقه نیز ۱۱۸ میلیارد تومان است.

عصار‌زادگان با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز ۹۰ پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان در سطح این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: فاز دوم تله‌کابین صفه با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قطعات و تجهیزات تله‌کابین از صفه خریداری شده است، اضافه کرد: طول مسیر فاز دوم تله‌کابین صفه یک‌هزار و ۸۵۰ متر است و این فاز از ایستگاه دوم تا قلعه شاه‌دژ با کابین‌های چهار نفره راه‌اندازی می‌شود. قلعه شاه‌دژ به عنوان بام شهر اصفهان است، پس از افتتاح فاز دوم تله‌کابین افراد سالمند و سایر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

عصار‌زادگان با اشاره به اینکه مجموعه‌ای با ظرفیت ۵۴ واحد مسکونی براساس استاندارد‌های شهر‌سازی احداثشده است، گفت: کلید در مقابل کلید یکی از سیاست‌های ما در شهرداری است و این واحد‌های مسکونی به افرادی که زمین یا منازل آنها در طرح‌های عمرانی قرار گرفته‌اند، داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز