خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران از عظمت و بزرگواری خانواده شهدا ست

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۹۶

یاد شهدا و تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا و ایثارگران علاوه بر اینکه یک وظیفه ی انقلابی است، موجبات تقویت روحیه مردم را نیز فراهم خواهد شد.

اصفهان با دارا بودن ۶ درصد از جمعیت کشور، ۱۰ درصد شهدا و ایثارگران و جانبازان و ۴۰۰ تن از فرماندهان رده بالای دفاع مقدس و ۷۲۰ بقعه ی متبرکه و امامزاده را در خود جای داده است و به خاطر وجود این عزیزان، اصفهان استانی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در اجتماع یک‌هزار و ۵۰۰ نفری رزمندگان، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و عموم مردم شهرستان فلاورجان که به مناسبت ۵ اسفندماه روز حماسه و ایثار شهرستان فلاورجان برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران از عظمت و بزرگواری خانواده ی شهدا و برکت خون شهداست.

استاندار اصفهان هدف از حضور در این مراسم را ادای احترام به شهدا و خانواده های آنان، جانبازان و ایثارگران و مردم ولایتمدار این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: جای خالی روز حماسه و ایثار این شهرستان با توجه به تقدیم یک‌هزار و ۲۷۹ شهید در دوران دفاع مقدس که ۱۴۵ تن از این عزیزان در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمدند، احساس می شد که خوشبختانه این نامگذاری صورت گرفت.

وی یاد شهدا را پیروی از راه شهدا عنوان کرد و افزود: یاد شهدا و تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ایثارگران علاوه بر اینکه یک وظیفه ی انقلابی است، موجبات تقویت روحیه ی مردم را نیز فراهم خواهد شد.

رسول زرگرپور در ادامه به بیان ویژگی‌های استان پرداخت و تصریح کرد: اصفهان با دارا بودن رتبه دوم در آموزش عالی و جایگاه اول درکشاورزی، گردشگری و میراثفرهنگی به عنوان استانی برخوردار شناخته شده در حالی که وجود چند مشکل اساسی در این استان این برخورداری را کمرنگ کرده است.

وی با بیان اینکه وجود آلودگی هوا، بی آبی، بیکاری و.. نشانه های برخورداری یک استان نیست، اظهار داشت: اصفهان با دارا بودن ۶ درصد از جمعیت کشور، ۱۰ درصد شهدا و ایثارگران و جانبازان و ۴۰۰ تن از فرماندهان رده بالای دفاع مقدس و ۷۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده را در خود جای داده است و به خاطر وجود این عزیزان، اصفهان استانی برخوردار است و نه به دلایل دیگر.

استاندار اصفهان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان فرموده اند که روزی خواهد رسید که اصفهان را به شهیدان ردانی ها و کاظمی ها خواهند شناخت و افتخار می کنیم که اصفهان را شهر شهیدان می نامند.

زرگرپور افزود: اصفهان شهر شهادت، هنر و ذوق است و علیرغم مشکلات به خاطر وجود شهدا و صبر خانواده های شهدا و جانبازان و تشییع ۳۸۰ شهید در یک روز، شهری برخوردار است.

مدیر ارشد استان به بیان مشکلات شهرستان فلاورجان پرداخت و تصریح کرد: شهرستان های همجوار اصفهان تحت سایه ی این شهر در شرایطی قرار گرفته اند که مشکلات آن ها کمتر دیده می شود.

رسول زرگرپور به افتتاح بیمارستان شهرستان فلاورجان در خردادماه سال آینده اشاره کرد و افزود: ‌تلاش خواهیم کرد تا حدی که در شأن مردم است مسائل و مشکلات را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: شأن مردم با فرهنگ و با شخصیت استان این است که در بهترین شرایط زندگی کنند و به همین دلیل مدیران باید تلاش کنند که مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا ۲ دهه است که در استان ایجاد شده است، اظهار داشت: اگر به بحثریزگردها پرداخته نشود در سال آینده نیز این موضوع یکی از مشکلات اساسی استان خواهد بود.

زرگرپور افزود: مشکلات امروز استان یک شبه ایجاد نشده است که یک شبه نیز حل شود ولی امیدوارم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت مردم و تلاش های دولت اقداماتی انجام گیرد که مشکلات حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز