خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت:

استقلال کانون وکلا با منافع ملی ارتباط مستقیم دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۳۵

کانون وکلای دادگستری هیچ هزینه ای بر دولت تحمیل نمی کند و علاوه بر این وکلای دادگستری با پرداخت مالیات بر درآمد خود و کانون وکلا با پرداخت مالیات جداگانه برای دولت درآمد زایی نیز دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در نشست با خبرنگاران با بیان تلاش کانون وکلا برای ارتباط مستمر و مؤثر با رسانه‌ها به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی در خصوص کانون‌های وکلا و حرفه وکالت نسبت به تعامل روزافزون گفت: حق دسترسی مردم به دادرسی عادلانه و تضمین این حق مبتنی بر وجود دو رکن اساسی است که این ارکان عبارتند ازدستگاه قضایی مستقل و کانون وکیل مستقل.

به گزارش ایلنا ازاصفهان، فرهاد رستم شیرازی به سابقه ۱۰۵ ساله تأسیس نهاد وکالت و ۶۳ ساله استقلال کانون وکلا از حاکمیت افزود: حق دسترسی مردم به دادرسی عادلانه و تضمین این حق مبتنی بر وجود دو رکن اساسی است که این دو رکن عبارتند از دستگاه قضایی مستقل و کانون ووکیل مستقل از حاکمیت.

وی اظهار داشت: آنچه دادرسی عادلانه را در حال حاضر به چالش می‌کشد، تهدید و نقض استقلال وکیل و کانون هاست و این امر می‌تواند موجب متهم شدن کشور به نقض حقوق بشر و خدشه به منافع ملی از طریق زمینه سازی تحریم در مجامع بین المللی شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با اشاره به هفته وکیل گفت: استقلال کانون وکلا از سویی با منافع ملی ارتباط مستقیم دارد و از جهت دیگر موضوعی است که از منظر حاکمیت ملی هم قابل بررسی است چراکه معتقدیم حاکمیت در دست مردم است و خدشه به حقوق ملت و حق دادرسی عادلانه در واقع خدشه به حاکمیت ملی است.

رستم شیرازی با بیان پذیرش نظارت از سوی جامعه وکالت افزود: نظارت نباید شکل دخالت به خود بگیرد، چراکه امر دفاع و امنیت و ثبات شغلی وکیل با عدم دخالت دستگاه قضا ملازمه دارد، قاضی در مقام صدور رأی و وکیل در مقام دفاع باید مستقل باشد.

وی با ارائه آمار و سوابقی از کانون وکلای دادگستری اصفهان به معرفی ارکان و کمیسیون‌های این کانون پرداخت و اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری هیچ هزینه‌ای بر دولت تحمیل نمی‌کند و علاوه بر این وکلای دادگستری با پرداخت مالیات بر درآمد خود و کانون وکلا با پرداخت مالیات جداگانه برای دولت درآمد زایی نیز دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز