خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

موضوع حمل و نقل در استان اصفهان جایگاه ویژه ای دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۵۸

اصفهان صنعتی ترین استان کشور است و با توجه به تولید ۷۰ درصد ازفولاد، ۳۲درصد از فراورده های نفتی، ۵۰ درصد از مصالح ساختمانی در استان؛ موضوع حمل و نقل جایگاه ویژه ای دارد.

رسول زرگرپور اظهار داشت: بهره برداری هرچه سریعتر از قطار سریع السیر اصفهان – تهران و توسعه ی خطوط راه آهن استان برای انتقال حجم بالای بار در اصفهان ضروری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در آیین بهره برداری از پروژه ی به‌سازی ایستگاه راه آهن اصفهان و کلنگ زنی اسلب تراک خطوط مسافری ایستگاه اصفهان، گفت: حمل و نقل و جایگاه آن در دنیا یکی اصلی ترین معیارها و شاخص های عمده برای توسعه ی کشورهاست.

زرگرپور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از این شاخص برخوردار است، افزود: وضعیت حمل و نقل در استان اصفهان اهمیت ویژه ای دارد چرا که اصفهان دقیقاً در محل کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب کشور قرار گرفته است و سالانه ۴۰ درصد از بار کشور و ۲۰ درصد از مسافران از شریان های اصلی این استان عبور می کنند.

وی مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان را از دیگر دلایل اهمیت جایگاه حمل و نقل در اصفهان دانست و اظهار داشت: اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و با توجه به تولید ۷۰ درصد ازفولاد، ۳۲درصد از فراورده های نفتی، ۵۰ درصد از مصالح ساختمانی در استان؛ موضوع حمل و نقل جایگاه ویژه ای دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای توسعه استان دو محور اساسی در سند آمایش سرزمین در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: توسعه گردشگری و ایجاد کریدور فنی و تحقیقاتی به عنوان محورهای توسعه استان در نظر گرفته شده است و نیازمند حمل و نقل مدرن است که در اصلی‌ترین زیرساخت توسعه جایگاه خاصی دارد.

وی به توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در مدت ۳ سال اشاره کرد و افزود: ‌ طبق برنامه، ترمینال مسافر خارجی این فرودگاه مدرن خواهد شد و پارکینگ هواپیما نیز با ظرفیت ۲۰ هواپیما توسعه می‌یابد.

رسول زرگرپور با اعلام اینکه اولین خط هوایی مخصوص اصفهان در آینده‌ی نزدیک ایجاد خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود تعداد هواپیماها در سفر هوایی حداقل به سه برابر افزایش یابد.

مدیر ارشد استان تکمیل و بازسازی کنارگذر غرب و شرق و تکمیل جاده ی اصفهان – شیراز را از برنامه های دولت در راستای توسعه ی پروژه های حمل و نقل استان برشمرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۵ میلیون تن بار و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از طریق خطوط ریلی استان جابجا می شوند، افزود: علیرغم این موضوع راه آهن هنوز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و مدیران باید تلاش کنندکه جایگاه واقعی آن را به آنچه که در شان مردم است برگردانند.

زرگرپور با تاکید بر اینکه حمل بار باید از جاده به ریل انتقال یابد، افزود: استان نیازمند یک شبکه ی ریلی مناسب است که باید توسعه و دوخطه کردن خطوط موجود برای انتقال حجم بالای بار در استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان تکمیل قطار سریع السیر اصفهان، تهران را از دیگر پروژه های اساسی در حمل و نقل ریلی دانست و افزود: در سفر رئیس جمهور به اصفهان نیز این موضوع پیگیری شد و در حال حاضر اعتبار این طرح برای خرید تجهیزات و ریل ۲ میلیارد و ششصد میلیون دلار در نظر گرفته شده و تنها پروژه ای است که در فاینانس چین تعریف شده است.

وی با بیان اینکه این طرح اولین پروژه ی قطار سریع السیر در کشور است، تصریح کرد: این قطار ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت خواهد داشت و مسیر اصفهان به تهران را در ۲ ساعت طی خواهد کرد.

بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال و کلنگ زنی پروژه ی اسلب تراک خطوط مسافری ایستگاه راه آهن اصفهان بااعتباری بالغ بر ۵۰ میلیار د ریال صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز