خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان صورت گرفت:

عملیات تعویض گلند روی لوله گاز کک تصفیه شده بدون توقف انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۵۲

تا قبل از این موفقیت، تنها روش عملیات مذکور، با توقف کامل باتری‌های تولید کک و بخش‌های شیمیایی مرتبط بود.

برای اولین بار در طول تاریخ بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان با همت و تلاش و دانش و تجربه مسئولین و کار‌شناسان تولیدات کک و مواد شیمیایی عملیات تعویض گلند(رابط انقباض و انبساط) روی لوله گاز کک تصفیه شده بدون توقف و بدون هیچ گونه اختلال در عملیات تولید با هماهنگی و همدلی کارگاههای مختلف انجام شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهندس رضوانیان، مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی، در این خصوص گفت: تا قبل از این موفقیت، تنها روش عملیات مذکور، توقف کامل باتری‌های تولید کک و بخش‌های شیمیایی مرتبط بود.

وی افزود: ‌ برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های اولیه این عملیات غرور آفرین که با محوریت معاونت تولید این مدیریت انجام شده است، طی چندین جلسه فشرده فنی با حضور سرپرستان، کار‌شناسان واحدهای تولیدی، معاونت‌های تجهیزات مکانیکی و الکتریکی و کار‌شناسان اتوماسیون مستقر در کک سازی، بررسی و روش اجرای آزمایشی اتخاذ شد.

مهندس رضوانیان گفت: در روش اجرای آزمایشی، با هماهنگی واحدهای بازیابی مواد یک و۲، باتری‌های یک و۳، واحد اسید سولفوریک به منظور تست توزیع کک جهت مصارف مورد نیاز بررسی و مشکلات حادثشده بررسی و مرتفع شد و روش اجرای عملی مصوب شد. همزمان عملیات مکانیکی رزرو سازی مسیر تغذیه گاز کک مصرفی سلولهای تولیدی کک واحد یک با انسجام کامل انجام و نصب شد سپس عملیات فلانچ بند گذاری در مسیرهای مورد نیاز گاز کک با اتخاذ تصمیم‌های فنی و ایمنی بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد.

وی افزود: با محوریت و رهبری تیم اجرائی توسط مهندس ربیعی معاون تولید، اجرای عملی عملیات توزیع گاز کک شروع و تا قبل از ساعت ۱۲‌‌ همان روز به اتمام رسید. سپس شرایط تکنولوژی واحد‌ها بررسی و تثبیت آن‌ها محرز شد.

ضمن اینکه خطر امکان ورود گاز از مسیرهای گازرسانی به محل عملیات، با همکاری پرسنل گازرسانی و کارگاه اسید با نصب صفحه مانع در مسیر الکترو شیر ۱۰۰۰ بطور کامل حذف گردید و روز بعد به حول قوه الهی تعمیرات شروع شد.

مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی افزود: بر اساس تجربیات کسب شده، مسیرهای رزرو هدایت گاز ساخته شده که از توقفات دیگر در آینده جلوگیری می‌کند.

وی از کلیه مدیریت‌های مرتبط با این عملیات، خصوصاً مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت، مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات مکانیکی، HSE و… و تلاشهای کارکنان زحمت کش تولیدات کک و مواد شیمیایی، قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز