خبرگزاری کار ایران

فولاد مبارکه در بخش فلزات اساسی؛ رتبه اول کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۴۷

در هفدهمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر کشور((IMI - ۱۰۰، فولاد مبارکه اصفهان در بین ۵۰۰ بنگاه صنعتی و اقتصادی موفق ایران در بخش فلزات اساسی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

گروه شرکت فولاد مبارکه اصفهان علاوه برکسب رتبه اول گروه فلزات اساسی در بین شرکت‌های حاضر در بالا‌ترین ارزش بازار رتبه سوم و در بالا‌ترین ارزش افزوده رتبه چهارم و در بیشترین سود رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های بر‌تر در مورد مهم‌ترین اهداف رتبه‌بندی گفت: تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌ها و شفاف‌سازی فضای کسب‌و‌کار، رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد و گسترش رقابت سه هدف کلیدی انجام رتبه‌بندی شرکت‌های بر‌تر ایران است.

مجید درویش، اهمیت رتبه بندی IMI - ۱۰۰ برای بنگاه‌های اقتصادی را یکی شناسایی جایگاه شرکت بین ۵۰۰ شرکت بر‌تر و وضعیت رقابتی آن بیان داشت و گفت: این شناسایی به بنگاه‌ها کمک می‌کنند تا از جایگاه خود بین ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور آگاه شوند و درباره وضعیت خود و مقایسه با رقیبان، شناخت شفاف و دقیقی پیدا کنند و آثار فعالیت‌شان را بر وضعیت رقابتی خود مشاهده کنند ضمن اینکه این رتبه کمک به شرکت‌ها در توسعه برند ملی و بین المللی آن‌ها خواهد داشت و شرکت‌ها باقرارگرفتن در فهرست شرکت‌های بر‌تر ایران شهرت، اعتبار و برند خود را ارتقاء می‌دهند.

دبیر این همایش، تدوین برنامه‌های استراتژیک شرکت‌ها را از دیگر موارد با اهمیت در رتبه بندیIMI - ۱۰۰‌برشمرد و گفت: روند رتبه‌بندی در سال‌های مختلف، اطلاعات ارزشمندی را دراختیار تحلیل‌گران مالی و استراتژیک شرکت قرار می‌دهد که منابع موثقی برای تدوین استراتژی‌های شرکت‌ها خواهند بود.

در این همایش همچنین دکتر رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دنیا این برند‌ها و شرکت‌ها هستند که با همدیگر رقابت می‌کنند، بر تسهیل و بهبود فضای کسب‌ و‌کار تأکید کرد.

وی با اشاره به نتایج حاصله از ارزیابی‌های به‌عمل آمده از تشکل‌های اقتصادی پیرامون مؤلفه‌های ملی محیط کسب‌ و‌ کار در ایران، گفت: به اعتقاد فعالان اقتصادی دریافت تسهیلات از بانک‌ها، ضعف بازار سرمایه برای تأمین مالی تولید و وجود مفاسد اقتصادی سه چالش اصلی فعالیت اقتصادی در کشور است.

بنا بر این گزارش در این همایش، علی محمد گودرزی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با ارائه پیام محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعتی هدف بزرگی است که رفاه و امنیت و قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: هنوز با به‌کارگیری فناوری‌های کهنه، گرفتاری داریم و نمی‌توانیم در بازارهای بین‌المللی حضور یابیم؛ چون دارایی‌های ما در خدمت اقتصاد صادرات‌گرا نیست.

وی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجامع علمی و سازمان مدیریت صنعتی درخواست دارد که بتوانند بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج این رتبه‌بندی، سیاست‌های صنعتی کشور را به ‌عنوان قطب‌نما تبیین کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت اعتقاد دارد به قدری تجربه در سازمان مدیریت صنعتی انباشته شده که زمان آن رسیده نه تنها این شرکت خدمات خود را در خارج از مرزهای کشور ارائه کند، بلکه در سیاست‌گذاری توسعه صنعتی کشور نیز نقش جدی داشته باشد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان سرمایه‌گذاری۱۰۰ شرکت بر‌تر جهان در زمینه تحقیق و توسعه(R&D) طی سال ۲۰۱۳ را حدود ۲۰۸ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم اندک ما از تحقیق و توسعه هرگز نمی‌تواند به نخبگان انگیزه بدهد تا دانش خود را به کار گیرند.

در پایان مراسم از شرکت‌های بر‌تر در بخش‌های مختلف تقدیر به‌عمل آمد و لوح شرکت بر‌تر در بخش فلزات اساسی به مهندس فرزاد ارزانی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اعطاء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز