خبرگزاری کار ایران

در اولین همایش علمی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی:

روابط عمومی برای ارتقاء سیستم و ارائه خدمت به مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۸۰

روابط عمومی‌ها با استاندارد سازی و شیوه ارائه خدمات استاندارد باید ارتقاء پیدا کرده و به سمت خدمات غیر حضوری بروند که این مفهوم استاندارد سازی در روابط عمومی هاست.

مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی نقش جهان اجرایی و شرکت‌های بزرگ استان اصفهان که به میزبانی اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار شد با بررسی ریشه‌های استاندارد درفرهنگ ایرانی و اسلامی و روایات گفت: امروز جایگاه استاندارد در فرایند و توسعه کشور بسیارمهم است و دراین زمینه روابط عمومی‌ها نقش بسیار تاثیرگذاری برای تبیین جایگاه فعالیت‌های استاندارد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هادی زمانی با اشاره به اینکه وظیفه روابط عمومی‌ها در فرایند استاندارد شدن این است که الگوی فعالیت‌ها را ارتقاء دهند، اظهار داشت: از مزایای استاندارد شدن در روابط عمومی‌ها این است که مجموعه ارتقاء می‌یابد و وقتی روابط عمومی ارتقاء یافت سیستم‌ها به سمت استاندارد پیش می‌روند.

وی با اشاره به اینکه اولین گام در رشد و تعالی سازمان اجتماعی دستگاه‌های اجرایی استانداردسازی است، ادامه داد: یک روابط عمومی در سازمان، تنها نقش اطلاع رسانی ندارد، نقش روابط عمومی برای ارتقاء سیستم و ارائه خدمت به مردم است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال یک شرکت تولیدی برای ایجاد فروش پایدار، زمانی می‌تواند موفق عمل کند که نیاز مشتری و مخاطب را برطرف کرده و با توجه به محدویت‌هایی که وجود دارد به وظایف خود عمل کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: امروزه نظریه مصرف انبوه رد شده است و ما هرچیزی را نمی‌توانیم به عنوان ذائقه مردم در نظر بگیریم، روابط عمومی‌ها باید تولید کنندگان را به‌خصوص در بخش‌های صنعتی ترغیب به تولید محصولات با کیفیت و استاندارد کنند تا کالای داخلی به مردم ارائه شود؛ نه اینکه مردم را ترغیب به خرید محصولات بی‌کیفیت خارجی کنند که این مفهوم فروش پایدار نبوده و کا‌رها بر مشتری مداری استوارنیست.

مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی نقش جهان اظهار داشت: روابط عمومی‌ها با استاندارد سازی و شیوه ارائه خدمات استاندارد باید ارتقاء پیدا کرده و به سمت خدمات غیر حضوری بروند که این مفهوم استاندارد سازی در روابط عمومی هاست.

زمانی با اشاره به اینکه درحال حاضر سازمان‌هایی داریم که دارای خروجی محصولات خوب هستند و مردم نیز ازآن‌ها راضی هستند، بیان داشت: این مفهوم‌‌ همان رسیدن به هدف متعالی دانش روابط عمومی کیفیت است که توسعه عدالت و رفاه اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی روابط عمومی خوب کار می‌کند، هزینه کمتری بابت خدمات و محصولات دریافت می‌کند، افزود: اگر موفق شویم درجامعه خوب قدم برداریم، به نتیجه خروجی پس انداز و خودکفایی می‌رسیم و در آن لحظه اولین گام توسعه همه جانبه در کشور را برداشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز