خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان اصفهان در دیدار با هیات سنگاپور:

زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۸۱

قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی؛ قانونی مترقی و پیشرفته است که می‌تواند تضمین قابل توجه و مناسبی برای پوشش ریسک‌های سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک اصفهان و سنگاپور در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «کودی لی»، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای معاونت بازرگانی بین‌المللی فدراسیون تجارت سنگاپور، درجلسه بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک اصفهان و سنگاپور که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اصفهان برگزارشد، بر سابقه دیرینه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور تاکیدکرد و بیان داشت: باتوجه به جایگاه اقتصادی ملی و بین‌المللی استان اصفهان، قابلیت‌های بسیار مناسب و بالقوه‌ای برای دستیابی به سطوح بالا‌تر همکاری اقتصادی در زمینه‌های تجاری و سرمایه‌گذری مشترک با فعالان اقتصادی سنگاپور وجود دارد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان اصفهان نیز در این نشست مشترک با ارائه ترسیمی از اقلیم جغرافیایی استان اصفهان و بیان ویژگی‌ و ظرفیت‌های مولد اقتصادی، از اصفهان به عنوان استانی یاد کرد که طیف متنوع و متعددی از بخش‌های مولد اقتصادی را در خود جای داده که می‌تواند زمینه‌های مختلفی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد کند.

علی صبوحی، با تاکید خاص بر قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی از این قانون به عنوان قانونی مترقی و پیشرفته که می‌تواند تضمین قابل توجه و مناسبی برای پوشش ریسک‌های سرمایه‌گذاران خارجی باشد، نام برد.

وی ضمن بیان رئوس و اصول اصلی و مهم موجود در قانون مذکور، ماموریت‌ها و صلاحیت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در حمایت و تسهیل امور مربوط به متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی در استان را تشریح کرد.

در ادامه، کار‌شناس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، مبحثی درباره آشنایی با اقتصاد ایران، مزایای سرمایه‌گذاری در ایران و ویژگی‌ها و مزایای قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی را برای اعضای هیات تشریح کرد وبه سوالات ایشان درباره جنبه‌های مختلف قانونی و اجرایی سرمایه گذاری خارجی به ویژه در زمینه‌های مورد علاقه اعضای هیات سنگاپوری مانند پوشش ریسک‌های غیرتجاری، نقل و انتقال سرمایه نقدی و غیرنقدی، سرمایه گذاری در طرح‌های زیربنایی، ‌ کنترل قیمت‌ها، سرمایه گذاری در تولید فرآورده‌های پتروشیمی و غیره پاسخ داد.

در این جلسه نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تحارت، جهادکشاورزی، دپارتمان سرمایه گذاری شهرداری اصفهان، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن، میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز