خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد:

تولیدکنندگان فولاد کشور خواستار وضع سریع تعرفه مناسب بر واردات شدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۷۵

۱۰ماهه گذشته، حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده است و این موضوع تاثیر منفی بر فروش محصولات با کیفیت داخلی داشته است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفتگویی با اشاره به ظرفیت تولید فولاد کشور و بعضی از مشکلات که نتیجه واردات محصولات فولادی خارجی است، گفت: با توجه به ظرفیت تولید ۱۶ میلیون تنی تولید فولاد در کشور، همه تولید کنندگان داخلی اتفاق نظر دارند که با تولید فعلی، نیاز به واردات نیست و فولادسازان قادرند کلیه نیازهای فولاد کشور را تامین کنند. بنابراین ضرورت دارد که با وضع تعرفه مناسب از ورود محصولات فولادی خارجی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی گفت: درطی۱۰ماهه گذشته، حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده است و این موضوع تاثیر منفی بر فروش محصولات با کیفیت داخلی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولین هرچه زودتر با وضع تعرفه مناسب شرایطی را فراهم کنند تا صنایع داخلی بتوانند با فروش و تامین نقدینگی، درشرایط مناسبی قرار بگیرند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: بازار فولاد داخلی تحت کنترل است و فولادسازان کشور قصد افزایش قیمت را ندارند. زیرا قیمت فولاد تابع قیمت جهانی است.

وی یادآور شد: این شرکت تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید داشته و تا پایان سال این رقم به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.

سعد محمدی اظهار امیدواری کرد؛ با کاهش قیمت تمام شده بتوان شرایط بهتری را برای ذوب آهن اصفهان فراهم کرد. اگر چه تولید فولاد به روش کوره بلند(که ذوب آهن تنها تولیدکننده فولادکشور با این روش است) در مقایسه با کوره قوس که از انرژی گاز ارزانتری برخوردار است، قیمت انرژی آن بسیار بالا است اما با وضع تعرفه مناسب بر واردات، می توان از شرایط و مشکلات موجود خارج شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به چگونگی پیشرفت پروژه تولید ریل گفت: هم اکنون طبق برنامه و با سرعت این پروژه در حال انجام است و سه محموله تجهیزات آن به کارخانه رسیده است و محموله چهارم و پنجم نیز تا قبل ازعید نوروز به ایران می رسد.

وی افزود: بر اساس قولی که داده ایم انشاا… در نیمه دوم سال آینده تولید ریل ملی کشور، در ذوب آهن نیزآغاز می شود. ضمن اینکه همزمان، تولید تیر آهن بال پهن از ۲۰ تا ۳۰ نیز آغاز می گردد و در نیمه دوم سال آینده این شرکت قادر است اینگونه محصولات ویژه صنایع ساختمان را نیز با کیفیت بالا عرضه کند.

سعد محمدی تصریح کرد: برنامه اصلی ذوب آهن این است که سبد محصولاتش را متنوع کند و تولید ریل، تیرآهن بال پهن و همچنین تولید فولادهای آلیاژی و خاص که از ارزش افزوده مناسبی برخوردار می باشند، ازجمله این برنامه ها است.

وی در پایان، میزان صادرات این شرکت در ده ماهه سال جاری را بیش از ۲۷۵ هزار تن ذکر کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر است و در سال آینده با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم میزان صادرات محصولات افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز