خبرگزاری کار ایران

ستاندار اصفهان خبر داد:

احداثبندر خشک می تواند در ایجاد اشتغال، نقش مهمی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۵۸

طبق مطالعات صورت گرفته، اصفهان یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای ایجاد بندر خشک در مرکز کشور است.

استاندار اصفهان خبر داد: مطالعات تکمیلی، مکان‌یابی و مدل مالی احداثبندر خشک مشخص شده است و تا یک ماه آینده مراحل نهایی خود را انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه شورای سیاست‌گذاری احداثبندر خشک اصفهان با اشاره به ویژگی‌های بنادر خشک، گفت: بنادر خشک بنادری متصل به بنادر کنار دریاست که با توجه به محدودیت‌های مکانی که برای تخلیه و تراکم بارها در بنادر کنار دریا وجود دارد در فاصله ۴۰۰-۵۰۰ کیلومتری این بنادر ایجاد می‌شوند که همان عملکرد بندر را دارد ولی کنار دریا نیست.

رسول زرگرپور اظهار داشت: احداثبندر خشک در اصفهان یکی از طرح‌های اساسی و مهمی است که از آغاز دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و می‌تواند در ایجاد اشتغال جدید نقش مهمی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب کشور قرار گرفته است و نزدیک به ۴۰ درصد از بار کشور از این کریدور عببور می کند، گفت: طبق مطالعات صورت گرفته، اصفهان یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای ایجاد بندر خشک در مرکز کشور است.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه موافقت اصولی این طرح از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده است، اضافه کرد: اعتقاد داشتیم که بخش خصوصی باید مجری این طرح باشد که با کمک اتاق بازرگانی و چند نهاد دیگر شرکتی به نام بندر خشک کاروان اصفهان تاسیس شده که این شرکت مطالعات اقتصادی، مکان یابی و.. این طرح را انجام دادند و در این جلسه این مطالعات بررسی شد.

زرگرپور با بیان اینکه مکان یابی و مدل مالی این طرح مشخص شده است، اظهار داشت: این موارد باید مراحل نهایی خود را طی یکماه آینده انجام دهد.

وی در ادامه افزود: یک آیین نامه اجرایی باید در سطح کشور برای ایجاد بنادر خشک تهیه شود و همین‌طور یکی از نهادهای وزارت راه و شهرسازی باید مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد که مدیریت استان طی یک ماه آینده این موارد را پیگیری خواهد کرد.

رسول زرگرپور اظهار امیدواری کرد؛ در جلسه آتی این شورا، مدل مالی طرح تصویب شود و همچنین مکان یابی آن نیز نهایی شود تا بتوان مجوز‌های نهایی این طرح را نیز دریافت کرد و این طرح فعالیت خود را در شرق اصفهان آغاز کند.

وی با بیان اینکه مدیریت استان و بخش خصوص آمادگی کامل برای آغاز این طرح را در هر زمان را دارد، افزود: برای شروع فعالیت‌ها نیازمند مجوزهای وزارت راه و شهرسازی هستیم و تا مجوزهای نهایی گرفته نشود کار آغاز نخواهد شد.

مدیر ارشد استان به سفر اخیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به این استان اشاره رد و اظهار داشت: با قول هایی که از سوی وزیر راه و شهرسازی داده شد. امیدواریم که تا یک ماه آینده، مجوزها دریافت و کار آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز