خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

وظیفه نیروی انتظامی تنها مبارزه با جرم و برخورد با مجرم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۸۰

به هر میزان که پیشرفت در کشور به وجود آید و حوزه ی ارتباطات و فناوری های اجتماعی گسترده تر شود به همان نسبت نیز حوزه ی ماموریت های نیروی انتظامی نیز گسترش می یابد.

رسول زرگرپور درهمایش سراسری روسا و فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان، ضمن قدردانی از همه ی پرسنل ناجا به خاطر تلاش های بسیار گسترده ی آن ها در تمام طول سال به خصوص در بهمن ماه سال جاری گفت: در کنار مسائل مربوط به جشن های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اصفهان میزبان رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی بود که خوشبختانه بدون هیچگونه مسئله ی سوء امنیتی برنامه ها برگزار گردید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان افزود: نیروی انتظامی وظایف بسیار گسترده و متنوعی دارد و این نشانگر اهمیت این نیرو و دشواری های موجود در زمان انجام وظیفه می باشد.

رسول زرگرپور افزود: به هر میزان که پیشرفت در کشور به وجود آید و حوزه ارتباطات و فناوری های اجتماعی گسترده تر شود به همان نسبت نیز حوزه ی ماموریت های نیروی انتظامی نیز گسترش می یابد.

استاندار اصفهان به متفاوت بودن مسئولیت نیروی انتظامی و نیروی نظامی اشاره کرد و تصریح کرد: مسئولیت نیروی نظامی عمدتا برای امنیت ملی است و امنیت ملی در اکثر مواقع مقابله با تهدیدهای بیرونی و خارجی است و تماس این نیرو از لحاظ انجام وظیفه با مردم عادی بسیار کم است.

زرگرپور اضافه کرد: عمدتا نیروی نظامی ارتباط مستقیم کمتری با بدنه جامعه دارد اما نیروی انتظامی در راستای انجام مسئولیت های خود به طور مستقیم با مردم در ارتباط است.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی از عملکرد نیروی انتظامی حاصل می شود، اظهار داشت: سرمایه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است و بخشی از سرمایه اجتماعی در اختیار و به دست نیروی انتظامی است.

رسول زرگرپور یادآور شد: مردم شکل حاکمیت، اخلاق حاکمیت و تغییر در رفتار حاکمیت را در چهره نیروی انتظامی و برخورد آنها می بینند.

وی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی تنها مبارزه با جرم و برخورد با مجرم نیست، افزود: نیروی انتظامی وظیفه ای فراتر از این دارد و ایجاد نظم و امنیت در جامعه وامنیت عمومی از مهمترین وظایف این نیرو می باشد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امنیت مفهومی سهل و ممتنع میباشد و چون تعریف دقیق و جامعی از آن نمی توان داشت ناچار به احساس امنیت پرداخته می شود.

مدیر ارشد استان افزود: احساس امنیت یعنی احساس زندگی بدون دغدغه و همراه با آرامش و احساسی است که جامعه نسبت به سرمایه های ارزشمند مادی و معنوی خود نگرانی و دغدغه نداشته باشد و این سرمایه ها می تواند خانه، پول، اموال و یا سرمایه های معنوی نظیر ایمان، دین، اخلاق باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این امنیت با حاکمیت قانون برقرار می شود، افزود: زمانی تصور می شد که یک نیروی انتظامی قدرتمند که حضوری فعال و چشمگیر در خیابان ها و مجامع داشته باشد، برقرار کننده ی امنیت عمومی است ولی امروز ثابت شده که حاکمیت قانون همراه مجری مقتدر آن ضامن امنیت عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه باید حاکمیت قانون و اجرای صحیح آن در جامعه به عنوان یک ارزش تلقی گردد، تصریح کرد: وقتی رعایت قانون تبدیل به یک ارزش پایدار شد در حقیقت این سرآغاز برقراری نظم، آرامش و امنیت می باشد.

رسول زرگرپور اجرای قانون را در دولت و حاکمیت اسلامی واجب شرعی عنوان کرد و افزود: اجرای قوانین کشور را لازم و واجب می دانیم و معتقدیم تخلف از قانون علاوه بر عقوبت دنیوی در آخرت نیز موجب عقوبت خواهد شد، چون قانون برآمده از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار اصفهان افزود: باید در کشور قانون ارزش تلقی شود و اجرای قانون مهم تلقی گردد و اگر تخلف از قانون به عنوان ضد ارزش باشد و به فرهنگ تبدیل شود، آن زمان سرآغاز نظم و آرامش و امنیت خواهد بود و این فرهنگ در کنار حضور نیروی انتظامی می تواند در جامعه امنیت را به معنای واقعی کلمه ایجاد نماید.

زرگرپور به مشکلات حاشیه ای کلان شهر ها اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات ایجاد شده در این مناطق بیشتر مشکل فرهنگی است که به علت کم توجهی به مسائل فرهنگی این مناطق گاهی به معضل و مشکل انتظامی و حتی امنیتی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در یک جامعه برای ایجاد آرامش، نظم و امنیت، مردم باید همراه و آگاه باشند، تصریح کرد: بدون همراهی و آگاهی مردم و کمک، مساعدت و اقناع آنان نمی توان کار را پیش برد و باید از طریق رسانه ها، رادیو، تلویزیون، مطبوعات و اطلاع رسانی به همه مراکز آموزشی فرهنگسازی صورت گیرد و از آن ها خواسته شود که خود عامل آرامش، نظم و امنیت باشند و نیروی انتظامی نیز به عنوان همکار و یاور آن ها باشد.

رسول زرگرپور در ادامه تاکید کرد: پلیس باید مقتدر باشد و مهارت حرفه ای داشته باشد و اقدامات و فعالیت های پلیس باید دانش بنیان و با تحقیق علمی و پژوهشی باشد و البته همه ی اصول اخلاقی، انسانی و جنبه های مختلف را مراعات نماید.

استاندار اصفهان اضافه کرد: قانون باید با رعایت ادب و اخلاق اجرا شود چرا که کشور برای مردم است وهمه باید در هر مسئولیتی که هستیم خود را خادمان مردم بدانیم.

وی اضافه کرد: مردم صاحبان کشور هستند و اگر تخلف و جرمی صورت می گیرد با ادب، اخلاق و آنچه در قانون ذکر شده برخورد شود.

زرگرپور با ابراز خرسندی از اینکه امروز پلیس در دل مردم جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی دارد، گفت: نیروی انتظامی بار سنگینی را بر دوش دارد و مردم قدردان و قدرشناس آن ها هستند و دولت نیز همواره براین عقیده بوده است که در حد توان هرچه بتواند کمک کند.

استاندار اصفهان در پایان از زحمات همه ی فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی قدردانی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز