خبرگزاری کار ایران

۲۸بهمن ماه در دانشگاه اصفهان:

برگزاری کنگره شهدای دانشجو استان اصفهان با حضور جانشین سپاه پاسداران

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۶۶

کنگره شهدای دانشجو استان اصفهان، ۲۸بهمن ماه، با حضور سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه اصفهان(سالن شهید نیلفروش زاده) برگزار می‌شود.

دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان، عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در ۲۸ بهمن ماه در دانشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۳۳ شهید دانشجو در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۳۴۰ شهید بومی هستند و از میان آنها نیز ۵۲ نفر در دوران دفاع مقدس فرمانده دسته، گروهان و… بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «محمد رضایی» با اشاره به اینکه این کنگره با همکاری دانشگاه‌های استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری و سازمان بسیج دانشجویی اصفهان به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است چهار جلد کتاب در مراسم رونمایی شود. یکی از این کتاب ها، کتاب " مسعود " که مربوط به خاطرات شهید مسعود آخوندی، دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان و از زبان اطرافیان او است. همچنین کتاب " زلال، مثلِ… "، " یک جرعه ماه " و " قراتر از عشق " در این مراسم رونمایی خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: در این کنگره، مستند شهید مقیمی زاده که زندگی شخصی و علمی او را نشان می دهد، نمایش داده می شود. شهید مقیمی زاده بر روی موشک های جنگی کار می کرد.

دبیر کنگره شهدای دانشجوی اصفهان با بیان اینکه کنگره ها و یادواره های شهدای دانشجو در چهار سطح دانشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برنامه ریزی شده است، افزود: در سطح استان اصفهان ۲۳ یادواره دانشگاهی و ۱۳ یادواره شهرستانی برگزار شده است و ۱۰ یادواره شهرستانی دیگر نیز تا پایان بهمن برگزار خواهد شد.

رضایی افزود: ملاک ما برای انتخاب شهدای دانشجو، قبولی در کنکور سراسری، حضور در دانشگاه و شهادت قبل از اتمام دوره تحصیلی است.

وی با بیان اینکه در کنگره ملی شهدای دانشجو ۱۰ موضوع مسابقه ای وجود داشته، اظهار کرد: موضوع شعر کنگره ملی به استان اصفهان واگذار شد و داوری این حوزه را اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان انجام دادند. در مجموع ۱۸۰ اثر در دو بخش کلاسیک و شعر نو به دبیرخانه فرستاده شده و در کنگره از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو در قالب سه کمیته اجرایی، تبلیغات و روابط عمومی و تولید محتوا فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: به واسطه این کنگره تک تک اجزای دانشگاه اعم از اساتید، کارکنان، دانشجویان و نسل سوم و چهارم انقلاب با شهدای دانشجو و سبک زندگی آنها آشنا می شوند. در این کنگره سه کمیته تولیدات، تبلیغات و اجراییات تشکیل شد که مسوولیت آن‌ها را به ترتیب، دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیرخانه سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان و دانشگاه اصفهان برعهده گرفتند.

رییس بسیج دانشجویی استان اصفهان اضافه کرد: ملاک انتخاب شهدای دانشجو این است که فرد در کنکور قبول و در دانشگاه ثبت نام کرده باشد و قبل از فراغت از تحصیل به شهادت رسیده باشد.

رییس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: کنگره شهدای دانشجو از ساعت ۱۴ روز سه شنبه(۲۸ بهمن ماه) با حضور خانواده شهدای دانشجو، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، مسوولان استانی برگزار خواهد شد. همچنین سخنرانی محوری برنامه، سردار سلامی، جانشین سپاه پاسداران است و سید جواد هاشمی نیز مجری برنامه خواهد بود.

همچنین معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به اینکه نگاه ما به تاریخ باید نگاه عیرت آموز باشد. ا فزود: فلسفه برگزاری کنگره های شهدا، درس گرفتن از تاریخ برای ساختن آینده ای درخشان است.

حجت الاسلام و المسلمین «جعفر شاه نظری» ایجاد موزه شهدای دانشجو، نصب نمادهای شهدای دانشجو در پارک دانشجوی دانشگاه اصفهان و نامگذاری کلاس ها و دانشکده های دانشگاه اصفهان را از برنامه های دانشگاه اصفهان برای حفظ یاد و نام شهدای دانشجو بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز