خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

تنها ۲۰ درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان اصفهان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۰۱

۲۵ درصد واحدهای استان اصفهان کاملاغیرفعالند / بر اساس آمارها تنها نزدیک به ۱۷ درصد از واحدها ی تولیدی اصفهان با ۷۵ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود تولید دارند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: تنها ۲۰ درصد از واحدهای استان اصفهان که متقاضی دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بوده اند، این وام ها را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمودرضا اقارب پرست با اعلام اینکه گزارش به روزرسانی آمارهای ۴ هزار واحدهای تولیدی استان منتهی به سال ۹۲، وضعیت مناسبی را برای صنایع استان نشان نمی داد، گفت: طبق این آمار تنها نزدیک به ۱۷ درصد از واحدها با ۷۵ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود تولید دارند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد واحدهای استان هم کاملا غیرفعالند، افزود: در این عارضه یابی، مشکل اصلی که با ضریب پراکندگی بیشتر توسط واحدها اعلام شد، کمبود نقدینگی بود که متاسفانه تحریم ها و مشکلاتی که بانک ها با آن درگیر بودند، باعثشد بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن سختگیرانه تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود نقدینگی واحدها، قرار شد بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار گیرد، اظهار کرد: تخصیص آن در کارگروهی متشکل از نماینده استانداری، سازمان صنعت و معدن، خانه صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و بررسی می شد. وی اضافه کرد: این کارگروه میزان تخصیص منابع را در صنایع مختلف مدیریت و پرداخت وام ها را پیگیری می کرد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: علیرغم مدیریت این کارگروه، در مدت فعالیت آن، از ۵۵۴ واحد معرفی شده توسط کارگروه به بانک در استان اصفهان، تنها تعداد ۱۱۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات از بانک شدند یعنی تنها حدود ۲۰ درصد.

اقارب پرست ادامه داد: در سال گذشته این کارگروه‌ها لغو شد و اختیارات تشکیل پرونده و تخصیص تسهیلات به بانک ها سپرده شد که طبق آمار اعلام شده تعداد وام های پرداختی بعد از لغو کارگروه ها به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل مجدد اینگونه کارگروه ها می‌تواند در تخصیص اعتبارات تسریع ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز