خبرگزاری کار ایران

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

احداثبیمارستان میلاد ۳، معطل مجوز شهرداری اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۰۱

سقف استفاده از تجهیزات پزشکی در هر نوبت ویزیت بیماران به ویژه برای بیماران عفونی یک بار است. این در حالی است که ارائه کیفیت خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اصفهان نه تنها از اروپا کمتر نیست بلکه در برخی مواقع با کیفیت بهتر هم ارائه خدمات داده می‌شود.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان اصفهان؛ با اشاره به زیر ساخت های گردشگری که در اصفهان وجود دارد و با توجه به تکمیل طرح های گردشگری گفت: برای انجام خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی، پیشنهاد تاسیس بیمارستان میلاد ۳ بعد از تهران و کرمان را به مسئولان داده ایم که در این زمینه نیز توافقات اولیه صورت گرفته است اما برای تعیین تکلیف این طرح معطل مجوز های شهرداری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اعتصام پور، عصرامروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر مدیر عامل تامین اجتماعی کشور، وزیر رفاه و وزیر بهداشت در قالب کاروان تدبیر و امید به اصفهان از بهره برداری طرح های درمانی در استان خبر داد و افزود: افتتاح پلی کلینیک بیمارستان نجف آباد در روزهای آینده؛ عملیات اجرایی پلی کلینیک بیمارستان تیران و کرون؛ احداثپلی کلینیک گز و برخوار با مساحتی بالغ بر دو هزارو ۵۰۰ متر مربع؛ نصب «سی تی اسکن» بیمارستان شریعتی تا یک ماه آینده از برنامه های مهم این معاونت در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت درمان و روسای بیمارستان‌های تامین اجتماعی به صورت آنلاین وضعیت اورژانس بیمارستان های شریعتی، غرضی و فاطمه زهرا(س) نجف آباد را رصد می‌کنند، اظهارداشت: هماهنگی تدارک زمین برای احداثبیمارستان میلاد ۳ با شهرداری اصفهان جهت توریست درمانی و ارتقا سطح سلامت مردم استان اصفهان است که مکان این بیمارستان در مجاورت سایت اجلاس سران و بزرگراه کشوری قرار دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تشکیل شورای همانگی درمان استان گفت: این شورا برای اولین بار در استان اصفهان اجرایی شد و گامی موثر در جهت رسیدن به اهداف متعالی نظام سلامت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تحقق و عملیاتی شدن ساخت هتل هما(شصتا) در کنار کوه صفه را یکی دیگر از موارد ارتقای سطح سلامت استان دانست و افزود: امیدواریم بهره برداری و تمهیدات بیمارستان میلاد سه با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی شود چراکه مدت‌هاست در استان اصفهان بیمارستان همه جانبه نداشته‌ایم و این شایسته پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیست.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیمارستان باید ازحالت ارایه خدمات معمولی خارج شوند، گفت: بیمارستان‌ها باید به بیماری‌های مزمن توجه بسیاری کنند و ما در استان ۳۵ هزار پرونده دیابتی را جمع آوری کردیم.

اعتصام پور به جایگاه دوم مدیریت درمان استان در بخش درمان مستقیم در کشور اشاره کرد و افزود: ۹.۳ درصد از مجموع ۲۴ میلیون و ۹۴۹ هزار مورد ویزیت پزشکان بخش مستقیم سازمان تأمین اجتماعی پس از مدیریت درمان استان تهران مربوط به استان اصفهان است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد داروی بیماران خاص رایگان است، ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مفید به صورت شبانه روزی از مراکز تحت پوشش مانند داروخانه های شبانه روزی بازدید صورت می‌گیرد و سه گروه تخصصی، بازرسی بخش مستقیم و غیر مستقیم درمان را بر عهده دارند.

اعتصام پور اضافه کرد: اکنون اورژانس های بیمارستان به شکل مستقیم رصد و ۲۴ ساعته فیلم تهیه می شود و در هفته آینده اتاق های عمل و درمانگاه ها نیز به این سیستم مجهز می شوند.

وی با اشاره به اینکه برای این منظور هفته آینده تمامی شبکه درمان به فیبر نوری مجهز می شوند، افزود: با این روش به صورت ۲۴ ساعته اورژانس در زوایای مختلف رصد می شود و این امر در فرآیند نظارت و امنیت بسیار موثر است.

وی با اشاره تنها دغدغه بیمار باید درمان قرار گیرد، ادامه داد: به جرئت می گویم که اگر با شکایتی از زیرمیزی مواجه شویم به نحو شدید از جمله قطع قرارداد و مجازات های بیش از معمول با وی برخورد می شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب عقیده داریم طرح تحول سلامت قداست را به جامعه پزشکی برگرداند. فعال شدن مدیریت درمان در اعتبار بخشی بیمارستان های استان و بهره گیری از رویکرد فرآیندی در راستای همراهی تیم اعتباربخشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بسیار مهم است. بر این مبنا نمایندگان بیمه مانند تمام دنیا باید در اعتباربخشی و نظارت فرآیندهای درمان کمک کنند.

اعتصام پور، با بیان اینکه سقف استفاده از تجهیزات پزشکی درهرنوبت ویزیت بیماران به ویژه برای بیماران عفونی یک بار است، بیان داشت: زمانی که گفته می‌شود در استفاده از تجهیزات و مواد صرفه جویی شود منظورمان خساست در تأمین سلامت بیماران نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخورد نظام‌مندی با درمان نشده است، اضافه کرد: چهار هزار و ۴۰۰ مرکز پزشکی طرف قرداد تامین اجتماعی هستند و تلاش می‌شود که بیمارستان‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی به سمت تخصصی شدن سوق داده شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه دو هزار و ۸۱۲ پزشک عمومی، پزشک متخصص، فوق تخصص و دندان پزشک طرف قرارداد تأمین اجتماعی در استان هستند، اضافه کرد: هزینه انجام شده برای درمان بیمه شدگان مربوط به سال گذشته در بخش درمان مستقیم بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان و در بخش غیر مستقیم حدود ۳۷۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان و مجموع هزینه مدیریت درمان در هر دو بخش در سال گذشته بیش از ۵۶۸ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی استان در بخش مستقیم و غیر مستقیم طی سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، افزود: پیش بینی می شود در سال آتی این رقم به بیش از یکهزار میلیارد تومان برسد.

اعتصام پور؛ در خصوص رتبه مدیریت درمان استان اصفهان در بخش درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از نظر تعداد اعمال جراحی بستری گفت: استان اصفهان رتبه دوم کشور را در این بخش کسب کرده است. مدیریت درمان تامین اجتماعی اصفهان دارای سه بیمارستان ملکی با مجموع ۸۷۶ تخت فعال و ۲۶ پلی کلینیک و درمانگاه عمومی و خصوصی است.

وی تعداد کل مراکز طرف قرارداد بخش درمان غیر مستقیم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان را چهار هزار و ۴۰۰ مرکز عنوان و اضافه کرد: دو هزارو ۸۱۲ پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک با این سازمان همکاری می کنند.

وی گفت: دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیمارستان های شریعتی و نجف آباد و هفت آمبولانس برای بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی خریداری شده است.

اعتصام پور، توسعه درمان، معماری سازمانی، توسعه منابع انسانی، فعالیت های عمرانی و بهسازی فضای فیزیکی، ارتقا فرآیندهای نظارتی و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی را ازجمله فعالیت های مدیریت درمان استان اصفهان در سال جاری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز