خبرگزاری کار ایران

ئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان تاکید کرد:

یارانه انرژی صنایع فولادی به معادن زغال سنگ تزریق شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۸۴

موسسه استاندارد هم باید نسبت به شناسایی اینگونه محصولات با دقت بیشتری عمل کند تا خدای ناکرده در آینده حوادثی ایجاد نشود.

شافعی، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در مصاحبه با خبرنگار ما با تشریح وضعیت موجود فولاد کشور و جهان و ضرورت توجه جدی به راهکارهای لازم، جهت حمایت از صنعت یادآور شد: در شرایط فعلی که رکود در صنعت فولاد جهان و بالطبع در کشورمان حاکم شده بسیاری از کشورها مانند آمریکا و ترکیه با افزایش تعرفه از ورود محصولات فولادی جلوگیری می کنند. بنابراین ضروری‌ست که دولت نیز به این مهم توجه کند و با قطع سریع ارز مبادله‌ای و ایجاد تعرفه منطقی از ورود محصولات خارجی به کشور جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با اشاره به پایین بودن قیمت برخی از محصولات فولادی وارد شده، گفت: مردم عزیز باید در خرید اینگونه محصولات بی کیفیت دقت کنند و محصولاتی را به‌کار گیرند که از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

از طرفی موسسه استاندارد هم باید نسبت به شناسایی اینگونه محصولات با دقت بیشتری عمل کند تا خدای ناکرده در آینده حوادثی ایجاد نشود.

مهندس شافعی با استقبال از حذف ارز مبادله‌ای به جهت واردات محصولات فولادی، تاکید کرد که دولتمردان در مبادلات نفتی، صنعت فولاد کشور را وجه المصالحه قرار ندهند. زیرا واردات محصولات فولادی بجای نفت آسیب بزرگی به صنعت کشور وارد می‌کند.

رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان، هزینه بالای قیمت تمام شده محصول در تولید به روش کوره بلند را(که فقط ذوب آهن از آن استفاده می کند) ‌، یادآور شد و گفت: به دولت پیشنهاد می‌کنم که برای ایجاد تعادل منطقی در رقابت بین صنایع بخشی از سوبسید پرداختی به صنایع فولاد به روش قوس الکتریکی که از انرژی گاز استفاده می کنند را کاهش و مابه التفاوت آن را در صنعت زغال سنگ تزریق کند، تا صنایع زغال سنگ نیز بتوانند با رشد و توسعه مناسب، محصول ارزان تری را در اختیار ذوب آهن اصفهان قرار دهند.

وی افزود: این امر می تواند بخشی از تفاوت قیمت تمام شده که هم اکنون به اضاء هر کیلوگرم ۴۰۰ تومان بیشتر از صنایع دیگر است را برای ذوب آهن جبران کند. بنابراین افزایش نسبی قیمت گاز، سوبسیدی به صنایع فولاد با روش قوس و دریافت مابه التفاوت و تزریق آن در صنعت زغال سنگ می تواند در تعادل رقابتی بسیار تاثیر گذار و مثبت باشد.

مهندس شافعی اجرای هر چه سریعتر طرح های جدید مانند ریل و تیرآهن بال پهن و همچنین رسیدن به ظرفیت ۵ میلیون تن را برای ذوب آهن ضروری دانست و گفت: همکاران سخت کوشی ذوب آهنی باید توجه داشته باشند که در دنیا به طور متوسط به ازاء سه میلیون تن تولید فولاد حدود ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم دارند و برای برون رفت از مشکلات موجود باید همه همت کنند تا با افزایش ظرفیت و بهره وری مناسب ذوب آهن بتواند به جایگاه واقعی خود و سودآوری لازم دست یابد.

دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به خاطر ذوب آهن تاسیس شدند

وی همچنین ذوب آهن اصفهان را به عنوان یک دانشگاه بزرگ علمی و تجربی در کشور دانست و گفت: اینجانب نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف(ورودی سال ۱۳۴۹) هستم و تاسیس این دانشگاه هم به خاطر تربیت نیروهای متخصص برای ذوب آهن اصفهان بود که در ادامه آن نیز دانشگاه صنعتی اصفهان تاسیس شد.

وی گفت: اینجانب در سال ۵۴ بعد از فارغ التحصیل شدن دوران کارآموزی عملی خود را در ذوب آهن طی کردم. و از ابتدا تا کنون با این صنعت و نقش مهم و ۵۰ ساله آن در تربیت نیروی انسانی و رشد و توسعه صنایع دیگر شناخت کامل دارم.

امیدوارم در مسئولیت جدید بتوانم در کنار کارکنان سخت کوش و باارزش و مدیریت توانمند آن، ‌با همت و افزاش تولید و بهره وری مناسب ذوب آهن به جایگاه واقعی خود در عرصه های تولید ورقابت دست یابد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز