خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار سفیر نروژ با ایشان تاکید کرد:

در هیچ کدام از ادیان الهی، اهانت به مقدسات و پیامبران الهی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۳۰

مواردی از قبیل اسلام هراسی، ضدیت با اسلام و… که در اروپا پیش آمده، ضد ادیان الهی و حقوق بشر است و باید به طور کامل توسط مسئولان کشورهای اروپایی محکوم شود.

استاندار اصفهان در دیدار سفیر نروژ با ایشان اعلام کرد: هرگونه اقدام اسلام هراسی و توهین به ادیان الهی، مصداق آشکار مخالفت با حقوق بشر و آزادی بیان است. از همه ی مسئولان کشور نروژ انتظار می رود با هرگونه اسلام هراسی و اهانت به مقدسات ادیان الهی از جمله دین اسلام مخالفت کنند.

به گزارش ایلنا از اضفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار " خانم اودیسه نورهیم "، سفیر کشور نروژ در ایران، با ایشان به اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام دین صلح؛ برادری، محبت و دوستی است و اقدامات تروریستی که امروز به نام اسلام اتفاق می افتد هیچ تطابقی با اسلام ندارد بلکه در ضدیت کامل با اسلام است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اولین کسانی که این اقدامات را محکوم نموده اند علمای اسلام هستند، اظهار داشت: بحثهایی از قبیل اسلام هراسی، ضدیت با اسلام و… که در اروپا پیش آمده ضد ادیان الهی و حقوق بشر است و باید به طور کامل توسط مسئولان کشورهای اروپایی محکوم شود.

رسول زرگرپور اضافه کرد: در هیچکدام از ادیان الهی، اهانت به مقدسات و پیامبران الهی وجود ندارد و در همه ی ادیان این امر محکوم می شود و توهین به مقدسات اسلام تحت عنوان آزادی بیان، قابل قبول نیست. چرا که این موضوع ضد حقوق بشر و آزادی بیان است.

استاندار اصفهان یادآور شد: از همه مسئولان کشور نروژ انتظار می‌رود که این حرکت‌ها را محکوم کنند و با هرگونه اسلام هراسی و اهانت به مقدسات ادیان الهی از جمله دین اسلام مخالفت کنند.

زرگرپور در ادامه به بیان ویژگی ها و پتانسیل‌های استان اصفهان پرداخت و اظهار داشت: استان اصفهان در زمینه های علمی، صنعتی و فرهنگی از استان های تراز اول کشور به شمار می آید.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان جزء ۱۰ شهر دیدنی جهان است و در بحثگردشگری حرف اول را در کشور می زند.

مدیر ارشد استان میزان ورود گردشگران به اصفهان را نسبت به مدت مشابه در یک سال گذشته ۲ برابر خواند و اظهار داشت: در راستای سیاست های دولت دکتر روحانی درخصوص ارتباط عزتمند با کشورهای دنیا، تعداد ورود گردشگران خارجی به استان افزایش یافته است.

رسول زرگرپور به زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ سال است که ادیان الهی در اصفهان با دوستی و محبت در کنار هم زندگی می کنند.

استاندار اصفهان افزود: از ۱۵۰ سال قبل، مرکزی به نام صفاخانه در اصفهان وجود داشته که بزرگان ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت در آنجا به بحثدر خصوص خداوند می پرداختند که این موضوع در نوع خود بی نظیر است.

رسول زرگرپور در ادامه به برگزاری همایش بین المللی گفتگوی ادیان توحیدی در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش سالانه با حضور روسای ادیان توحیدی از ایران و دیگر کشورها برگزار می شود.

وی عنوان همایش امسال را " ادیان توحیدی و چالش‌های فرهنگی جهان " عنوان کرد و گفت: دوستی، برادری و زندگی مسالمت آمیز ۵۰۰ ساله ی ادیان توحیدی را در این همایش می توان مشاهده کرد.

استاندار اصفهان در پایان به پتانسیل ها و ظرفیت های کشور نروژ اشاره کرد و تصریح کرد: نروژ دانش علمی بالایی در بخش‌های انرژی و شیلات دارد که می توانیم در کنار مسائل گردشگری از ظرفیت های نروژ در ارتباطات علمی استفاده کنیم.

رسول زرگرپور اضافه کرد: ظرفیت های استان اصفهان نیز برای مسئولان کشور نروژ قابل ملاحظه است و می توانیم مبادلات اقتصادی و دانشگاهی خوبی با این کشور داشته باشیم.

اودیسه نورهیم سفیر نروژ در ایران نیز اظهار داشت: این سفر باعثتحکیم روابط ایران و نروژ خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توافقات هسته‌ای ایران و برداشته شدن تحریم ها، ورود شرکت های اقتصادی نروژ به ایران افزایش یابد تا به محض برداشته شدن تحریم ها بتوانند فعالیت های خود را آغاز کنند.

اودیسه نورهیم اضافه کرد: شرکت های اقتصادی نروژ فعالیت های ایران را تحت نظر دارند و درحال حاضر نیز در بخش هایی مانند ماهی گیری و شیلات با ایران مشغول همکاری هستند.

سفیر نروژ به جایگاه بالای علمی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: تمایل زیادی در مراکز آموزش عالی نروژ وجود دارد که با ایران تعامل داشته باشند و این مراکز علمی به کیفیت بالای دانشگاه های ایران اقرار می کنند.

وی با ابراز خرسندی از درصد بالای مشارکت زنان در دانشگاه‌های ایران، افزود: مطمئنا این امر، اشتغال بیشتر زنان را به دنبال خواهد داشت و ما می توانیم در این خصوص همکاری های خوبی داشته باشیم.

اودیسه نورهیم با اشاره به امنیت موجود در ایران گفت: من به عنوان یک زن نه تنها در بخش های دولتی و حکومتی بلکه در هر کجای دیگر برخورد ایرانیان را شایسته و مناسب مشاهده کردم.

وی به اهانت های صورت گرفته به پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های بین المللی ادیان توحیدی بهترین راه شناخت متقابل ادیان و احترامی است که با این گونه نشست ها می تواند ایجاد شود.

سفیر نروژ با بیان اینکه اقدامات گروه تروریستی داعش هیچ ارتباطی با مذهب ندارد، اظهار داشت: باید رهبران مذهبی مسلمانان و مسیحیان بر روی این مسئله تمرکز کنند و برای مواجه ی مناسب با آن برنامه ریزی کنند.

وی به لزوم ایجاد گفتمان مذهبی متقابل برای تفاهم بهتر بین ادیان توحیدی تاکید کرد و اظهار داشت: در این گفتمان، چارچوب ایدئولوژی و محدوده هایی که برای ادیان توحیدی قابل مذاکره و آزادی بیان است، شناسایی خواهد شد و قطعا برای رسیدن به این گفتگو چالش های پیچیده ای در سطح بین الملل و داخل کشورها وجود دارد که باید گام های اساسی برای رسیدن به این مهم برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز