خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان؛

میزان انار تولیدی در اردستان از ۳۶ هزار تن فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۷۸

در سال‌های مطلوب و بدون حوادثطبیعی گذشته میزان تولید این شهرستان تا مرز ۳۶هزار تن رفت؛ از سوی دیگر ارگانیک بودن این محصول، یک مسئله قابل توجه است، به نحوی که در تولید محصول اناراردستان هیچ گونه حشره کش‌، علف‌کش استفاده نمی‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با اشاره به میزان تولید انار در سطح شهرستان بیان داشت: در سال‌های مطلوب و بدون حوادثطبیعی گذشته میزان تولید این شهرستان تا مرز ۳۶۰۰۰ تن رفت؛ از سوی دیگر ارگانیک بودن این محصول، یک مسئله قابل توجه است، به نحوی که در تولید محصول انار هیچ گونه حشره کش‌، علف‌کش استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، صالح اظهار داشت: مصرف حداقل کود شیمیایی و حداکثر کود دامی در سطح باغات را از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران را در این بخش فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای کمی وکیفی و بهره‌وری بیشتر از منابع تولید در سطح شهرستان بیان کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی انار در شهرستان احداثیک واحد صنایع تبدیلی شامل تولید کنسانتره و فرآوری آب میوه انار با حضور بخش خصوصی مورد نیاز است که در سال‌های گذشته تعدادی از متقاضیان برای تولید یک واحد کنسانتره مواردی را پیگیری کرده‌اند.

صالح افزود: بنابراین با توجه به سرمایه‌گذاری اولیه، این اقدام ناتمام باقی مانده و پرداخت تسهیلات مکفی با بهره کم گام موثری در این راستا به شمار می‌رود.

وی ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری را باعثدلگرمی باغداران و افزایش روند رسیدگی و توسعه باغات و باطبع افزایش و تثبیت اشتغال در سطح شهرستان دانست و افزود: ایجاد یک مرکز خرید و جمع آوری و تفکیک و بسته بندی محصول برای مصارف داخلی و صادرات با نام و نشان انار اردستان ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: پیگیری درباره مسائل مربوط به بیمه محصول انار باغداران شامل برآورد دقیق و پرداخت به موقع خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزان که این موضوع باعثافزایش روحیه کشاورزان در زمینه تولید در مواجه با حوادثغیر طبیعی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز