خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان:

به علت عدم رعایت استاندارهای زیست محیطی، ۴واحد صنعتی گلپایگان به مراجع قضائی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۷۱

امسال در طرح پایش زیست محیطی که از واحد های صنعتی شهرستان گلپایگان انجام شد به ۱۷ واحد صنعتی اخطار زیست محیطی صادرشد که ۴ واحد صنعتی به علت عدم رعایت استاندارهای زیست محیطی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان با بیان اینکه امسال در طرح پایش زیست محیطی که از واحدهای صنعتی شهرستان گلپایگان انجام شد به ۱۷ واحد صنعتی اخطارکتبی زیست محیطی صادر شده است، تصریح کرد: ۴ واحد صنعتی گلپایگان به علت عدم رعایت استاندارهای زیست محیطی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، قاسم حسومی بیان داشت: طرح پایش شبانه با توجه به پایداری هوا معمولأ در فصل سرد سال است که افزایش بار آلایندگی و پدیده وارونگی هوا را به همراه دارد لذا برای جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی در واحدهای صنعتی گلپایگان اجرای این طرح الزامی است.

وی تصریح کرد: برخی از واحد های صنعتی گلپایگان در ساعت غیر اداری به ویژه هنگام شب با تخلیه نخاله ها و ضایعات صنعتی در زمین های حومه شهر محیط پیرامون زندگی را آلوده کرده اند و استاندارهای زیست محیطی لازم را در واحد صنعتی رعایت نمی کنند.

حسومی، با بیان اینکه با توجه به اخطارهای زیست محیطی به واحدهای صنعتی شهرستان، برخی ملزم به نصب سیستم‌های رفع آلودگی در حوزه هوا، آب و خاک هستند، تصریح کرد: کارخانه پتروشیمی گلپایگان یکی از صنایع بزرگ گلپایگان محسوب می شود که با پیگیری اداره کل محیط زیست استان و شهرستان ملزم به نصب سیستم پایش لحظه ای(آنلاین) شده است.

سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان گفت: امسال در طرح پایش زیست محیطی که از واحد های صنعتی شهرستان گلپایگان انجام شده است به ۱۷ واحد صنعتی اخطار زیست محیطی صادرشده است که ۴ واحد صنعتی به علت عدم رعایت استاندارهای زیست محیطی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

حسومی با بیان اینکه محیط طبیعی شهرستان گلپایگان شامل سد گلپایگان، مناطق آزاد اطراف شهرستان و پناهگاه حیاط وحش موته محسوب می شود، افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گلپایگان به طور ۲۴ ساعته در حال گشت و بازرسی در این مناطق هستند.

سرپرست محیط زیست گلپایگان از همشهریان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و یا شکار بی رویه حیوانات مراتب را با شماره ۵۷۴۲۶۵۵۸به اداره محیط زیست گلپایگان اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز