خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان استان اصفهان:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی، موظف به صرفه جویی منابع اجتماعی و اداری هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۳۴

برای اولین بار در استان اصفهان، طرح مدیریت سبز در اداره کل بهزیستی استان استقرار یافت تا پس از برنامه ریزی و اقدامات لازم، این طرح در دیگر دستگاه‌های دولتی استان نیز اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان استان اصفهان در این زمینه گفت: با توجه به ضرورت حفاظت از محیط زیست، که نسل امروز و نسل‌های آینده کشور، در آن حیات اجتماعی رو به رشدی دارند، اهمیت اجرای استقرار طرح مدیریت سبز در تمامی دستگاه‌های دولتی ضروری و حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سعید صادقی افزود: به‌عنوان یک شهروند جهانی و کارمند دولت متعهد به صرفه جویی و اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم زیرا که هر ریال صرفه جویی منابع اجتماعی و اداری را در بر دارد.

وی به زحمات هموطنان در دور ترین نقاط کشورجهت استخراج منابع انرژی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد، با اجرایی شدن طرح مدیریت سبز، گام های موثری جهت استفاده بهینه از منابع و افزایش کیفیت بهره وری برداشته شود.

وی بر ضرورت صرفه جویی از طریق کاهش هزینه های مصرف و اعمال مدیریت موثرتر برای کاهش انرژی و منابع جهت اجرایی شدن طرح مدیریت سبز تاکید کرد.

در ادامه نیز ممیزی انجمن دفتر کار سبز، با اشاره به اجرایی شدن و استقرار طرح مدیریت سبز در این اداره کل گفت: باتوجه به برگزاری دوره توجیهی و انجام اقدامات لازم برای استقراراین طرح، پس از ارزیابی نهایی فرآیند اجرای طرح مدیریت سبز در بهزیستی اصفهان، صدور گواهینامه بین المللی انجام می شود.

صادقی بنیس، از تعامل بهزیستی در راستای اجرا و استقرار پروژه‌ی مدیریت سبز در اداره کل بهزیستی اصفهان تقدیر کرد و هدف از راه‌اندازی پروژه‌ی مدیریت سبز را حفاظت از محیط زیست و نگه‌داری آن برای نسل‌های آینده دانست،

وی افزود: بهزیستی در این راستا پیش‌گام بوده و امید است که این روند در سایر نهادها و اداره‌های دیگر الگو شود.

صادقی بنیس، بهینه سازی مصرف انواع حامل های انرژی، بهینه سازی مصرف آب، کاهش مصرف کاغذ با توجه به نوع فعالیت دستگاه‌ها و مؤسسات، مصرف بهینه مواد اولیه، مواد مصرفی و تجهیزات، کاهش تولید پسماند از طریق بهره گیری از فناوری‌های مناسب و افزایش بهره وری، بهبود نظام تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات به جای تعویض، بازیافت ضایعات، تصفیه و بازچرخانی آب با سیستم های مناسب، استفاده از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست، کاربرد مواد مصرفی سازگار با محیط زیست، مدیریت پسماندهای جامد با تأکید بر تفکیک از مبداء و… را ازاهداف مهم اجرای طرح مدیریت سبز در کشور دانست. و ابراز امیدواری کرد؛ دستگاه‌های اجرایی شاخص های اعلام شده را محاسبه و در چارچوب شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاههای متبوع خود لحاظ کنند.

جهت آیین نامه اجرایی ماده(۱۹۰) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند، برای تحقق اهداف برنامه مدیریت سبز برنامه هایی از قبیل، اطلاع رسانی و ارتقای آموزش کارکنان در زمینه برنامه مدیریت سبز را در دستور کار خود قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز