خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه امانی اداره کل میراثفرهنگی استان اصفهان:

مرمت مینیاتورهای سالن اصلی کاخ موزه چهلستون ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۵۵

در آینده نزدیک، مرمت و استحکام بخشی و تثبیت لایه‌های رنگ نقاشی‌های سالن چهارشنبه سوری کاخ چهلستون از قسمت کتیبه به پایین آغاز خواهد شد.

سرپرست گروه امانی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به منحصر به فرد بودن نقاشی‌های مینیاتوری سالن اصلی کاخ چهلستون، کار مرمت با حساسیت و دقت بیشتری در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «منصور زیرک» افزود: در حال حاضر یکی از بهترین استادکاران و کار‌شناسان اداره کل به شکل مستمر از سال‌های گذشته در این کاخ مستقر شده و خوشبختانه با به پایان رسیدن مرمت دو تابلوی مینیاتور، کار مرمت و تثبیت تمام تابلوهای مینیاتور سالن چهلستون به پایان می‌رسد.

وی اظهار داشت: پس از پایان این مرحله و در آینده نزدیک مرمت و استحکام بخشی و تثبیت لایه‌های رنگ نقاشی‌های سالن چهارشنبه سوری کاخ چهلستون از قسمت کتیبه به پایین آغاز خواهد شد.

زیرک با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به کمبود نیروی متخصص در سازمان و حجم گسترده آثار تاریخی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم، افزود: تزیینات نقاشی برخی ازبناهای شاخص با توجه به آسیب پذیر بودن باید به شکل مستمر مورد حفاظت و مرمت قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز