خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مهاجرتها باعثافزایش بیسوادی در اصفهان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۰۶

استان اصفهان با ۹۵/۴۶ درصد باسواد در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال با ۲۷ صدم درصد اختلاف نسبت به استان مازندران و بعد از استان سمنان سومین استان با سواد کشور به حساب می‌آید.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ازعوامل عمده بی سوادی دراستان اصفهان، مهاجرپذیری اصفهان به دلیل موقعیت خاص اقتصادی وجغرافیایی، عدم مسدود شدن مبادی ورود باسواد به جامعه و خود اظهاری درسرشماری و برداشت های مختلف ازسواد است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد براتی، با اشاره به فرارسیدن هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی افزود: درحال حاضرتعداد۲۴ هزار و ۳۴۰ نفر از اولیای دانش آموزان استان درسال تحصیلی ۹۴-۹۳ بیسواد هستند سواد هستند ادامه داد: متاسفانه جایگاه کشور از نظر باسوادی در بین کشورهای منطقه و دربین کشورهای مطرح دنیا چندان مطلوب نمی باشد.

وی تصریح کرد: حاصل سه دهه تلاش خالصانه و مداوم مجموعه ی سوادآموزی استان، افزایش درصد باسوادی استان از زیر ۵۰ درصد به ۹۶ درصد و کاهش فاصله ی باسوادی زنان با مردان استان از ۱۷/۵درصد به ۲/۴ درصد و همچنین کاهش نابرابری باسوادی بین مناطق روستایی با شهری استان از ۲۳/۶۰درصد به ۴/۷درصد برای استان به ارمغان آورده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون اصفهان با ۹۵/۴۶ درصد باسوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال با ۲۷ صدم درصد اختلاف نسبت به استان مازندران و بعد از استان سمنان سومین استان با سواد کشور به حساب می آید.

براتی تاکید کرد: تنوع زیستی، فرهنگی و اقتصادی از یک سو و علاقه و انگیزه ی شهروندان این مرز و بوم به توسعه وتعالی، باعثشده تا همیشه تلاشی دو چندان و چند وجهی را از این خطه برای کسب علم و هنر و دانش اندوزی شاهد باشیم.

وی بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مسیر به بار نشستن برنامه های سوادآموزی و تحقق به صفررسانی بی سوادی در استان، با تلاشی منطقی، مدبرانه و خردمندانه و با اعتقاد به سهم و نقش دیگر عناصر استانی از طریق همسو کردن ظرفیت های موجود درصدد است تا اهدافی چون رشد مستمر و پایدار جامعه، توسعه ی فردی و اجتماعی مبتنی بر دانائی، امنیت و تعالی انسانی و عدالت اجتماعی، ارتقاء کیفی سطح زندگی شهروندان، توازن و تعادل جنسیتی و منطقه ای در ارائه خدمات آموزشی را سرلوحه ی برنامه های سوادآموزی خود قرار داده و امید دارد دیگر دستگاههای استانی را در تحقق اهداف و سیاست های نظام، همراه خود ببیند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشکلات فعلی پیش روی سوادآموزی و به صفررسانی بی سوادی در استان گفت: عدم استقبال گروه مخاطب(بی سوادان) ازبرنامه های سوادآموزی، عدم همراهی و سهم پذیری از سوی اکثر سازمانها و دستگاههای دولتی در پیشبرد برنامه های سوادآموزی ومشارکت بسیار پایین نهادهای مشارکتی در کمک و مساعدت باسوادآموزی استان ازدیگر اهداف این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات استانی برای تحقق به صفررسانی باسوادی در استان میثاق و عزم استانی در تمام ارکان مدیریتی و اجرائی برای پیشبرد و تحقق به صفررسانی بیسوادی لازم است اظهار داشت: بیداری استانی نسبت به پیامدهای مثبت باسوادی و اثرات منفی بی سوادی بر روند سلامت، توسعه و پایداری فردی و اجتماعی توسط تمامی دستگاههای اجرایی، تبلیغی، رسانه ها، مجامع و… استانی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: تنوع بخشی در برقراری نظام تشویق و الزام و محدودیت های موثر برای ایجاد پذیرش و اقبال گروه مخاطب(بی سوادان)، همچنین انسداد مبادی ورود بی سواد به جامعه ی استانی می تواند در درازمدت به صفررسانی را بیسوادی را تثبیت نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز