خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان:

ارتقای کیفیت پساب در اصفهان از اولویت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۶۸

میزان متوسط پساب تولیدی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان ۵/۴ تا ۵ مترمکعب در ثانیه است که این رقم قابل توجهی است و بر این اساس ارتقای کیفیت پساب تولیدی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان از اولویت‌های آبفا استان اصفهان است.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان در پانل تخصصی ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب در همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز گفت: میزان متوسط پساب تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب استان ۵/۴ تا ۵ مترمکعب در ثانیه است که این رقم قابل توجهی است. بر این اساس ارتقای کیفیت پساب تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب استان از اولویت های آبفا استان اصفهان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجتبی قبادیان با اشاره به تعداد تصفیه خانه های فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان در مدار بهره برداری قرار دارد که ۱۴ درصد تصفیه خانه های فاضلاب کشور است به طوری‌که در اکثر نقاط استان تصفیه خانه فاضلاب در مدار قرار دارد بدین ترتیب ارتقای کمی و کیفی پساب تولید شده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: براساس بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان داخلی و خارجی به ویژه آلمانی ها پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب اصفهان از لحاظ وجود فلزات سنگین و دیگر پارامترهای شیمیایی - میکروبی در حد استاندارد است.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان به ارتقای مراحل تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه های فاضلاب استان پرداخت و اظهارداشت: در سال‌های اخیر سیستم لجن فعال، لاگن هوادهی و برکه های تثبیت هواهی در تصفیه خانه های فاضلاب استان ارتقا یافته به طوری‌که کیفیت پساب تولیدی در حد استانداردهای تعریف شده است و مورد تأیید مسئولان امر قرار گرفته است.

وی کاهش بو در تصفیه خانه های فاضلاب را یکی از تدابیری دانست که مورد توجه قرار گرفته، خاطرنشان ساخت: کاهش بو در تصفیه خانه های فاضلاب یکی از خواسته های مردم بوده که با استفاده از پوشش ژئوممبران موجب کاهش بو در برخی از تصفیه خانه های فاضلاب ازجمله تصفیه خانه نائین، شهرضا و شمال اصفهان شد.

این درحالی‌ست که به منظور کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست توسعه فضای سبز در محیط تصفیه خانه ها در دستور کار قرار گرفت و ۳۲۰ هکتار در تصفیه خانه های فاضلاب شرق و شمال اصفهان اجرایی شد.

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان، کاهش انرژی در تصفیه خانه را ضروری برشمرد و بیان داشت: در چندسال اخیر ارتقای سیستم برق و به کارگیری ابزار دقیق کنترل انرژی از جمله تدابیری بوده که جهت کاهش مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفت. این درحالیست که جهت اصلاح و ارتقای تجهیزات تصفیه خانه های فاضلاب در استان اصفهان به بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اصفهان وجود دارد که ۳/۱ آن نیاز به بازسازی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز