خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

طی ۱۰ روز آینده خودروهایی که معاینهٔ فنی ندارند، جریمه خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۰۱

استاندار اصفهان در جلسهٔ بررسی حمل و نقل درون شهری و ترافیک شهر اصفهان که با حضور مسئولین شهری، نیروی انتظامی، محیط زیست و سایر مدیران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه مسائل ترافیکی با زندگی روزمرهٔ مردم سروکار دارد، رفع مشکلات این بخش نیازمند هماهنگی، همکاری و هم افزایی همهٔ دستگاه‌های مربوطه است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، زرگرپور با اشاره به نگرانی‌های مردم در خصوص مسائل حمل و نقل شهری، اجرا نشدن طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها و کمبود نیروهای راهنمایی رانندگی، گفت: مسولین باید برای رفع کامل این مشکلات اقدام کنند.

استاندار اصفهان در خصوص آلودگی هوای شهر اصفهان گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر اصفهان به حوزه حمل و نقل مربوط می‌شود و دستگاه‌های مختلف درگیر حل این مشکل هستند.

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت شهری برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: مدتی است که بنزین و گازوئیل یورو ۴ در اصفهان تولید می‌شود اما متاسفانه به دلیل اینکه خودرو‌ها احتراقشان کامل نیست، نتیجه مطلوبی محقق نشده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه معاینه فنی خودرو‌ها اعم از دولتی یا خصوصی به درستی انجام نشده است، تاکید کرد: طی ۱۰ روز آینده باید با هماهنگی بین نیروی انتظامی و شهرداری طی برنامه‌ای همه خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی تحت مدیریت شهرداری مراجعه و مشکلات فنی خودروی خود را حل و برچسب معاینه فنی بگیرند.

رسول زرگرپور تصریح کرد: بعد از این مدت خودروهایی که معاینهٔ فنی ندارند جریمه خواهند شد و در این خصوص نیز باید صحت در معاینات خودرو‌ها جدی گرفته شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اجرای طرح زوج و فرد را نمی‌توان با حضور نیروی مستقر انجام داد بلکه باید از طریق پایش الکترونیکی انجام شود و در این خصوص سیستم پایش تصویری تا حدود زیادی کامل شده است.

زرگرپور از اجرایی شدن طرح زوج و فرد در آیندهٔ نزدیک خبر داد و گفت: رانندگان بدون مشاهده پلیس در مبادی ورودی کنترل خواهند شد.

استاندار اصفهان به مشکلات حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز در اصفهان وجود دارد که به دلیل اختلاف شرکت گاز و اتوبوسرانی این اتوبوس‌ها بلااستفاده مانده که مقرر شد، طی دو روز آینده با حل اختلافات، بخشی از این ۴۰۰ دستگاه وارد شبکهٔ حمل و نقل عمومی شود.

وی اضافه کرد: در طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان مقرر شده که سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود که تاکنون ۵۰ دستگاه اضافه و تا آخر سال نیز ۱۷۰ اتوبوس یک کابین و ۱۰۰ اتوبوس دو کابین اضافه خواهد شد.

رسول زرگرپور به فعالیت ۱۲ هزار تاکسی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: بخشی از این تاکسی‌ها در اصفهان مازاد است که برای آن برنامه‌ای طی دو ماه آینده پیش‌بینی می‌شود که سامان یابند.

مدیر ارشد استان سن وسایل نقلیه را از دیگر مشکلات موجود در این بخش عنوان کرد و تصریح کرد: اگر خودرویی تا ۲۵ سال و موتور سیکلت‌ها تا ۸ سال سن داشته باشد اجازه تردد نخواهد داشت و طرحی پیش‌بینی شده که خودروهای فرسوده از رده خارج و خودروهای جدید جایگزین شوند.

استاندار اصفهان در ادامه افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی در ترافیک هم از بعد امنیتی و هم ترافیکی وجود بیش از ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در اصفهان است که شش برابر یک خودرو آلودگی هوا و ۱۰ برابر یک خودرو آلودگی صوتی ایجاد می‌کند.

زرگرپور با بیان اینکه هنوز ساماندهی در این خصوص انجام نشده است، تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای امسال ۸۰ نفر موتورسوار کشته و یک‌هزار و ۲۰۰ نفرمجروح شدند که تصادف هر نفر یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد و بخشی از تخت‌های ICU را راکبان موتور سوار اشغال کرده‌اند.

استاندار اصفهان از برگزاری کارگروهی ظرف یک ماه آینده برای برنامه‌ریزی موتورسیکلت‌ها خبر داد و افزود: هر موتورسوار باید ابتدا کلاه ایمنی داشته باشد و در میان مدت نیز موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های فعلی شود.

وی در پایان گفت: آنچه اهمیت دارد این است که‌شان مردم اصفهان، استفاده از بهترین خدمات است و این وضعیت در شأن این مردم نیست و باتوجه به انتظاراتی که در این خصوص وجود دارد باید وضعیت موجود بهبود یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز