خبرگزاری کار ایران

در همایش بررسی نقش موسسات فرهنگی هنری در تحقق شعار سال مطرح شد:

فعالیت های فرهنگی هنری به موسسات فرهنگی هنری واسپاری شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۵۷

یکی از دغدغه‌های مهم ما در روابط عمومی‌ها بحران مخاطب است و اینکه باید جذبه‌هایی ایجاد کنیم تا مخاطب را به برنامه‌ها پیوند بزنیم و هنر می‌تواند با اثر گذاری بالا ما را در این بحران یاری کند.

مشاور وزیر و دبیر هیئت رسیدگی به مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش یک روزه نقش موسسات فرهنگی هنری و روابط عمومی ها در تحقق شعار سال گفت: موسسات فرهنگی هنری باید بازوی اجرائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی محمدی اظهار داشت: فعالیت موسسات فرهنگی هنری از حساسیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل مقام عالی وزارت در راس هیئت رسیدگی به مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی با اشاره به این که در جلسات متعدد به بررسی مسائل و مشکلات موسسات فرهنگی هنری پرداخته شده است، افزود: امیدواریم موسسات فرهنگی هنری کلیه فعالیت های خود را زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام دهند.

محمدی ادامه داد: با توجه به شعار سال، تصمیم بر آن است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت های فرهنگی هنری به موسسات فرهنگی هنری واسپاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این همایش گفت: نقش هنر در ارتباطات، نقشی بی بدیل و سازنده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی اذعان داشت: روش ها، شیوه ها، مدل ها و الگوهای مختلف هنری وجود دارد که ما را یاری می کند تا پیام های خود را با سوارشدن بر محمل هنر و با بیشترین ضریب تاثیر گذاری به مخاطب انتقال دهیم.

وی افزود: نباید به هنر به عنوان یک مقوله منفک در کنار برنامه ها نگریست، زیرا این عمل ممکن است فضا را منعطف کند، ولی ضریب اثر را بالا نمی برد.

وی تصریح کرد: از آنجا که دستگاه ها نمی توانند به صورت تخصصی به فعالیت های فرهنگی هنری ورود کنند، لاجرم باید به سمت مراکز و موسسات تخصصی فرهنگی و هنری رفت که به همین دلیل ایجاد شده اند.

قطبی خاطر نشان کرد: البته هدف موسسات فرهنگی هنری صرفا ارائه خدمات برای برگزاری برنامه ها نیست بلکه هدف این است که به صورت تخصصی در شاخه های هنری تجربه پیداکنند و این تجربه را در اختیار برنامه های مختلف قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: به طور مثال یکی از دغدغه های مهم ما در روابط عمومی ها بحران مخاطب است و این که باید جذبه هایی ایجاد کنیم تا مخاطب را به برنامه ها پیوند بزنیم و هنر می تواند با اثر گذاری بالا ما را در این بحران یاری کند.

وی ضمن اشاره به این که هنر این قابلیت را دارد که طیف وسیعی از مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: موسسات فرهنگی هنری می توانند حلقه وصل مخاطب با هنرهایی چون موسیقی، پویا نمایی، نمایش و ادبیات باشد و یک نشاط منطقی در جامعه ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز