خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با متولیان وقف تأکید کرد:

زیر ساخت‌های لازم برای گردشگری مذهبی در این استان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۴۷

مسئولان اوقاف استان باید بیش از پیش گردشگری مذهبی را در استان اصفهان رونق و توسعه دهند تا بتوانیم در این زمینه با قدرت وارد شویم.

استانداراصفهان با تأکید بر لزوم رونق گردشگری مذهبی در اصفهان، گفت: با وجود ۷۱۸ بقعه متبرکه و باز‌سازی این بقاع، امکان خوبی برای رونق گردشگری مذهبی در استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه استان با ایشان که به مناسبت هفته وقف صورت پذیرفت، با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ بقعه متبرکه در استان، برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت عظیم در جهت توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی را حائز اهمیت دانست.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ارائه شده، استان اصفهان با وجود بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ موقوفه و بالغ بر ۷۱۸ بقعه متبرکه رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده و تاکنون پیشرفت خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۷ صفر سالروز وقف در کشور است، افزود: نام گذاری اینگونه هفته‌ها با سه هدف شناسایی موضوع هفته، اعلام اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش‌بینی شده صورت می‌گیرد.

زرگرپور تصریح کرد: بسیاری از موقوفاتی که تحت پوشش اداره اوقاف نبود و توسط افراد به شیوه‌های مختلف اداره شده و گاهی مورد سود‌جویی قرار می‌گرفت، توسط اداره اوقاف اصفهان، احصا، تثبیت و متولیان خاص آن‌ها تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین با بازسازی بقاع متبرکه، این اماکن به فضاهای مذهبی بسیار مناسب تبدیل شده و موجب شکل‌گیری گردشگری مذهبی در داخل استان شده است.

استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم رونق یافتن گردشگری مذهبی در استان اصفهان، عنوان کرد: اکنون مردم در وقت فراغت در این مکان‌های متبرکه حضور یافته و از فضای معنوی این اماکن استفاده می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به موقوفات در دست اداراتی خاص همچون آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان، اظهار کرد: به اداره کل اوقاف و امور خیریه توصیه شده است که به دنبال تخلیه و باز‌پس‌گیری این مکان‌ها نباشد و تنها مال‌التجاره دریافت کند که فعالیت این ادارات مختل نشود.

زرگرپور اعلام کرد: اداره اوقاف، فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی را همچون مسابقات حفظ قرآن، برگزاری کلاس‌های عقیدتی و قرار دادن امکانات برای فعالیت‌های فرهنگی بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز، چند نکته قابل توجه را به مسئولان اداره کل اوقاف استان و شهرستان‌ها، تأکید کردم و از آن‌ها تقاضای پیگیری کردم.

مدیر ارشد استان یکی از موارد مطرح شده در جلسه امروز را در نظر گرفتن شرایط زندگی برخی از مردم ساکن در مکان‌های وقفی دانست.

وی افزود: متأسفانه برخی از شهروندان سال‌ها در خانه و مغازه‌ای مشغول فعالیت و زندگی هستند که پس از مدتی معلوم می‌شود که این زمین ملکی وقف بوده و ناگهان بخش قابل توجهی از هستی آن‌ها ساقط می‌شود.

زرگرپور ادامه داد: در این موارد باید به این افراد کمک و بخشی از خسارت آن‌ها جبران شود، چرا که آن‌ها درگیر موضوعی شدند که خود از آن مطلع نبودند.

وی اظهار داشت: البته خوشبختانه مسئولان اوقاف نیز در این زمینه راهکارهایی داشتند که قرار است اجرا شود و بخشی از خساراتی که به این افراد، به صورت ناخواسته وارد شده است، جبران شود.

استاندار اصفهان افزود: مسئولان اوقاف استان باید بیش از پیش گردشگری مذهبی را در استان اصفهان رونق و توسعه دهند تا بتوانیم در این زمینه با قدرت وارد شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز