خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در اصفهان:

تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای اصفهان چهار رقمی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۶۳

حمل و نقلی که باعثرشد اقتصادی می‌شود متاسفانه امروز دچار چالش‌های شدیدی در زمینه ایمنی و سوانح جاده‌ای شده است و امروزه برای ایجاد ایمنی همراهی مردم بیش از گذشته نیاز است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در مراسم بزرگداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان در اصفهان گفت: وضعیت حمل و نقل جاده‌ای که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد حمل و نقل کشور را به خود اختصاص داده است روز به روز به خاطر وجهه‌ای که کشورمان دارد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و تعداد سفر‌ها نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محمد بخارایی اظهار داشت: این نشان دهنده حجم تردد بسیار بالای کشور می‌باشد و باید برای تامین امنیت این مسافران در راه‌ها تلاش کرد و به مصداق آیه ۳۲ سوره مائده که می‌فرماید اگر جان یک نفر را نجات دهید مانند این است که جان ملتی را نجات داده‌اید باید تلاش کنیم و از مشکلات ناشی از تصادفات در کشور بکاهیم.

وی ادامه داد: در ۷۰ درصد از تصافات جاده‌ای عامل انسانی دخیل بوده و ۱۵ درصد باقی مانده مربوط به جاده و وسایل نقلیه می‌باشدکه این دو عامل را می‌توان با تخصیص اعتبارات تغیر داد اما تلاش مردم و مسئولین و فرهنگ سازی صحیح برای حفظ این سرمایه انسانی در برابر خطرات الزامی است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور اذعان داشت: ایمنی راه‌ها هم یک وظیفه شرعی و هم یک رکن اساسی برای خدمتگزاران این عرصه است متاسفانه کشور ما در شاخص‌های جهانی رتبه بالای در میزان تصادفات جاده‌ای دارد و جز ۵ کشور اول در میان ۱۸۰ کشور است.

بخارایی عنوان کرد: ایران طی سال گذشته ۱۸هزار کشته و ۳۱۰ مصدوم در تصادفات رانندگی داشته که این رقم ۱.۵ درصد کشته‌های شبکه‌های حمل و نقل شهری و برون شهری جهان است.

وی با اشاره به کشته شدن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات جاده‌ای افزود: اختصاص ۱.۵ درصد تلفات ناشی از تصادفات به ایران در حالیست که کشورمان یک درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد.

بخارایی ادامه داد: تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در ایران ۵۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است که این وضعیت یک فاجعه محسوب می‌شود.

بخارایی با اشاره به اینکه استان اصفهان ششمین استانی است که اقدام به افتتاح نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها نموده است بیان داشت: حمل و نقلی که باعثرشد اقتصادی می‌شود متاسفانه امروز دچار چالش‌های شدیدی در زمینه ایمنی و سوانح جاده‌ای شده است و امروزه برای ایجاد ایمنی همراهی مردم بیش از گذشته نیاز است و راه اندازی این جمعیت می‌تواند در این راستا کمک بسزایی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد تلفات حوادثجاه‌ای استان اصفهان ۴ رقمی شده و این استان جز ۴ استان اول کشور در زمینه تعداد تلفات جاده‌ای می‌باشد گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و معرفی صحیح این جمعیت در میان مردم بتوانیم در اصفهانی که ۵/۴ میلیون جمعیت دارد ۵/۴ میلیون نفر عضو داشته باشیم و روز به روز شاهد کاهش این آمار در استان پیشتاز اصفهان باشیم.

گفتنی است دفتر نمایندگی طرفداران ایمنی راه‌های اصفهان در کانون حمل و نقل کالای استان اصفهان با حضور رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز