خبرگزاری کار ایران

معاون میراثفرهنگی اصفهان:

بخش جنوبی خانه تاریخی بانو مجتهده امین مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۷۹

بخش جنوبی خانه تاریخی بانو مجتهده امین، توسط میراثفرهنگی استان اصفهان مرمت شد.

معاون میراثفرهنگی اصفهان در حاشیه بازدید مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از خانه تاریخی بانو مجتهده امین گفت: خانه تاریخی بانو مجتهده امین مربوط به اواخر دوره قاجار بوده که به‌لحاظ معماری، بسیار ارزشمند بوده و در ۲ طبقه بنا شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، طاهری اظهار داشت: کار مرمت قسمت جنوبی این خانه تاریخی که به‌لحاظ شخصیت علمی و مذهبی بانو مجتهده امین نیز ارزشمند بوده، ابتدای امسال آغاز شد.

معاون میراثفرهنگی اصفهان بیان کرد: برای مرمت‌های اضطراری قسمت جنوبی خانه و درهای چوبی و پنجره‌ها و سقف خانه، بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال تاکنون هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار، مرمت‌های اضطراری قسمت شمالی، تالار اصلی خانه و حوض خانه در طبقه همکف نیزمرمت می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه پرونده ثبت ملی این خانه تاریخی هرچه سریع‌تر آماده و به تهران ارسال می‌‌شود، گفت: این خانه تاریخی علاوه‌ بر ارزش معماری و تاریخی، مربوط به یکی از مفاخر بزرگ اصفهان بوده که می‌تواند ثبت مفاخر هم بشود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این خانه تاریخی کاربری آموزش فرهنگی و مذهبی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز