خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد:

اختصاص رتبه نخست کشوری به پلیس فتا اصفهان برای پیگیری جرایم فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۷۹

برای به نتیجه رساندن پرونده اسید پاشی اصفهان که مهمترین پرونده این نیرو محسوب می‌شود ۱۷۰ موضوع در بحثاسیدپاشی اصفهان با روش‌های پلیسی بررسی شده است وخوشبختانه به نتایجی نیزنزدیک شده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: در حال حاضر پیگیری و به نتیجه رساندن این پرونده مهمترین سرفصل در نیرو انتظامی استان اصفهان است، در این زمینه تاکنون بیش از ۱۷۰ موضوع با شیوه ها و برنامه‌های پلیسی بررسی شده و ما را به نتیجه نزدیک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردارعبدالرضا آقاخانی؛ پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه استان اصفهان، کمترین تعداد پرونده‌های اسیدپاشی را در سطح کشور دارد، افزود: خوشبختانه طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از ۱۸ شهرستان استان اصفهان، مسئله اسیدپاشی اصفهان هیچ تاثیری در اعتماد مردم به پلیس نداشته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس این استان، در بحثپیگیری جرایم فضای مجازی رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون، در استان اصفهان، ۲۶۰ پرونده در این زمینه پیگیری شده و به نتایج خوبی رسیده است.

سردارآقاخانی، بااشاره به اینکه وضعیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در اصفهان نگران کننده است ادامه داد: درصدد هستیم با همکاری همه عوامل ستادی راهور و پلیس راه و نیروهای پذیرش شده در ناجا اصفهان، ساماندهی وسیعی را در بحثترافیک مرکز استان اصفهان به مرحله اجرا بگذاریم.

وی افزود: متاسفانه در آبان ماه امسال، تخلفات راهنمایی و رانندگی شهروندان در زمینه سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمزو حرکت در خلاف جهت تعیین شده وغیره زیادی به ثبت رسیده است که این امر جای نگرانی دارد و باید فرهنگسازی‌های لازم صورت پذیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بااشاره به اینکه مقابله با سرقت‌های خرد برای رسیدن به شاخص کاهش ۱۰ درصدی تا پایان سال، از اقدامات این نیرو در سال جاری است ادامه داد: مقابله با اراذل و اوباش و مزاحمین خیابانی، برخورد شدیدتر با رانندگان متخلف و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، نظارت شدیدتر و ساماندهی شده بر اماکن و صنوف برای ارتقای استاندارد صنوف؛ اجرای پایش تصویری با پیگیری‌های استاندار و مسوولان استان از دیگربرنامه ‌های پیش‌بینی شده ناجا است.

وی افزود: در حال حاضر در بحثپایش تصویری ۱۵۰ دستگاه دوربین در اصفهان نصب شده که هدف ما نصب بیش از ۵۰۰ دوربین است.

سردارآقاخانی؛ ساماندهی و اجرای برنامه‌های تاثیرگذار بر تقویت حجاب و عفاف و اجرای طرح میدانی در برخورد با بزه‌ها با محوریت محله را از دیگر برنامه‌های ناجا استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان امسال، بیش از ۱۵۰ نقطه از شهر اصفهان را در طرح محله محور پاکسازی خواهیم کرد که این طرح شامل جلب مجرمین فراری و تحت تعقیب، دستگیری سارقان فراری، دستگیری اراذل و اوباش، مزاحمین خیابانی و توزیع کنندگان مواد مخدراست.

وی با اشاره به اینکه درسلامت اداری نیروی انتظامی استان اصفهان، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است و این نشان‌دهنده اعتماد و اقتدار نیروی انتظامی استان اصفهان است افزود: بر اساس ارزیابی دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری اصفهان، شاخص رضایت‌مندی از نیروی انتظامی استان اصفهان با ۴.۴۷ درصد افزایش از نمره ۶۰ به ۷۳.۲۳ افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به عملکرد آبان ماه ناجا استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به موفقیت قرارگاه مقابله با سرقت در کشور، آبان ماه امسال در بحثسرقت‌های مهم با کاهش ۹ درصدی، سرقت‌های خرد ۱۲ درصد و در مجموعه سرقت‌ها با ۱۱ درصد کاهش مواجه بودیم؛ همچنین میزان کاهش در سرقت‌ خودرو ۱۶ درصد، موتورسیکلت ۷ درصد، منزل ۱۵ درصد و مغازه ۱۶ درصد بوده است.

سردار آقاخانی تصریح کرد: ‌ در هشتمین ماه سال جاری، در بحثجرایم خشن شامل قتل، آدم ربایی، سرقت به عنف، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف با ۴۰ درصد کاهش و کشف جرم ۱۳ درصد افزایش نسبت به آبان ماه سال گذشته روبرو بوده‌ایم؛ همچنین در این ماه، ۱.۵ تن مواد مخدر در سطح استان اصفهان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در آبان ماه امسال نسبت به آبان سال گذشته، در بحثدستگیری قاچاقچیان مواد مخدر با ۱۹ درصد افزایش، برخورد با قاچاقچیان کالا ۴۹ درصد افزایش، برخورد با اشرار ۴۴۰ درصد افزایش، دستگیری سارقین ۳۲ درصد افزایش، تصادفات درون‌شهری منجر به فوت ۲۳ درصد کاهش و برون‌شهری ۱۵ درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی مجموع تصادفات در استان اصفهان، افزود: در مدت مذکور، در بحثمبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، دو میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال فرآورده نفتی در سطح استان کشف شد و ۵۸ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کشفیات مواد مخدر در اصفهان، ۹۸ درصد مواد مخدر سنتی و کمتر از ۲ درصد صنعتی است تصریح کرد: در ۸ ماهه امسال در زمینه جرایم خشن با ۷ درصد کاهش، کشف مواد مخدر ۸ درصد افزایش و سرعت عملیاتی پلیس ۱۱۰ با ۹ درصد افزایش روبرو بودیم و تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار شد که ۸۰۰ هزار مورد از آنها منجر به عملیات شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز