خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن کنترل کیفیت استان اصفهان:

دانش اقتصادی را در کشور حاصل نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۴۲

ارتباط میان صنعت و دانشگاه سال هاست در دستور کار قرار گرفته اما نتایج مطلوب حاصل نشده است، باید رابطه نزدیک تری بین این دو به وجود بیاید. چرا که نبود تعامل موثر، باعثشده دانشگاه ها نیروهایی را تربیت کنند که تقاضا محور نبوده و بخش های اقتصادی کشور هم از دانش لازم برخوردارنیستند و بهره وری آنها به صورتی است که قدرت رقابت از آنها سلب شده است.

ارتباط میان صنعت و دانشگاه سال‌هاست در دستور کار قرار گرفته اما نتایج مطلوب حاصل نشده است، باید رابطه نزدیک تری بین این دو به وجود بیاید چرا که نبود تعامل موثر، باعثشده دانشگاه‌ها نیروهایی را تربیت کنند که تقاضا محور نبوده و بخش های اقتصادی کشور هم از دانش لازم برخوردارنیستند و بهره وری آنها به صورتی است که قدرت رقابت از آنها سلب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس انجمن کنترل کیفیت خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: برای تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و کارخانه ای با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران در تلاش هستیم.

طیبه مرادی زاده با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت محصولات تولیدی کارخانه‌ها گفت: تلاش انجمن بر بالا بردن توان کیفی و کمی مسوولان کنترل کیفیت و ترویج فرهنگ استاندارد است، و برای تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و کارخانه ای با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران در تلاش هستیم، همچنین برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی مورد نیاز مدیران کنترل کیفیت توسط انجمن انجام می شود.

وی بیان کرد: اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور، از ظرفیت ها و توانمندی های تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای تولیدی و همچنین آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت مراجع ذیصلاح مانند سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت و… برخوردار است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ نفر به عنوان مسوول فنی برای کنترل کیفیت محصولات تولیدی در واحدهای استان اصفهان فعالند، افزود: دانشگاه ها و پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی استان هم از آزمایشگاه های تخصصی برخوردارند با این وجود، در بعضی موارد وابستگی تامین خدمات آزمایشگاهی به آزمایشگاه های استان تهران و یا سایر استان ها وجود دارد.

وی با انتقاد از نبود ارتباط مطلوب میان صنعت و دانشگاه گفت: سال هاست مسئله ارتباط این دو بخش در دستور کار قرار گرفته اما نتایج مطلوب حاصل نشده است، باید رابطه نزدیک تری بین این دو به وجود بیاید چرا که نبود تعامل موثر، مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها نیروهایی را تربیت می کنند که تقاضا محور نیست و بخش های اقتصادی کشور هم از دانش لازم استفاده نمی کنند و بهره وری آنها به صورتی است که قدرت رقابت از آنها سلب شده است.

وی عنوان کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه کنترل کیفیت هم بیشتر در زمینه های برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و یا مشاوره در زمینه پروژه های استقرار سیستم مدیریتی یا پروژه های تحقیقاتی است.

وی بیان داشت: کنترل کیفیت در مواقعی فقط به بازرسی تنها و جدا کردن محصولات فاقد کیفیت محدود می شود اما در مواردی فراتر از آن عمل می کند و برنامه ریزی کیفیت، کنترل مواد ورودی، کنترل کیفیت در حین تولید، کنترل مواد خارجی و تجزیه و تحلیل و اقدام مقتضی در رابطه با مشکلات کیفی تولید می پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز