خبرگزاری کار ایران

مسوول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان:

راه‌اندازی شش پژوهشکده در دانشگاه‌های اصفهان برای حمایت از نخبگان بسیجی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۸۵

به منظور حمایت از نخبگان، تاسیس شش پژوهشکده در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، مالک اشتر و دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوراسگان، خمینی شهر و نجف آباد در دستور کار بسیج دانشجویی قرار دارد.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان از اجرای ۲۵۰ برنامه در ۱۴ موضوع در رده‌های مختلف بسیج دانشجویی در هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد رضایی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۷۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان اصفهان ۱۴۵ دانشگاه دارای رده‌های بسیج دانشجویی هستند و قریب ۵۰ هزار دانشجو در این رده‌ها عضویت دارند، اظهار داشت: به منظور حمایت از نخبگان، تاسیس شش پژوهشکده در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، مالک اشتر و دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوراسگان، خمینی شهر و نجف آباد در دستور کار بسیج دانشجویی قرار دارد.

وی گفت: در بعد معرفتی دو طرح صالحین به منظور تبیین مبانی انقلاب اسلامی و طرح ولایت به منظور تبیین اندیشه اسلامی در دستور کار قرار گرفت که امسال پنجمین دوره طرح معرفت در تابستان به مدت یکصد ساعت درسی برگزار شد.

رضایی در خصوص فعالیت‌های بسیج دانشجویی در زمینه خدمت رسانی، اظهار کرد: امسال ۸۰ گروه جهادی دانشجویی اصفهان در استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و سیستان بلوچستان، فعالیت محرومیت زدایی داشتند.

وی بعد بصیرتی را از دیگر عرصه‌های فعالیتی بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: در این بخش تنها در هفته بسیج یکصد کرسی آزاد اندیشی، مناظره و نشست سیاسی در دانشگاههای استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کنگره شهدای دانشجو در بخش‌های دانشگاهی، شهرستانی، استانی و ملی، گفت: در آذرماه سی امین یادواره شهدای دانشگاهی و شهرستانی برگزار می‌شود و در پایان این ماه نیز اجلاسیه استانی آن برگزار خواهد شد.

رضایی؛ برگزاری ۴۰ مسابقه ورزشی در سطح دانشگاه‌ها در رشته‌های فوتسال، والیبال، تکواندو و تنیس روی میز را از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی درهفته بسیج برشمرد وگفت: جشنواره فرآن و عترت بسیج دانشجویی نیز در کلیه رده‌های بسیج در دانشگاههای استان برگزار می‌شود و نفرات بر‌تر آن به مرحله کشوری اعزام می‌شوند. همچنین ۲۰۰ دانشجو در پیاده روی اربعین حسینی که از نجف تا کربلا در تاریخ ۱۵ آذر ماه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اصفهان دارای ۶۳۰ شهید دانشجو است که ۳۳۸ شهید آن اهل اصفهان و مابقی دانشجویان سایر استان‌ها در دانشگاههای اصفهان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز