خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛

فرهنگسرای بزرگ شهر فلاورجان کلنگ زنی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۱۶

فرهنگسرای بزرگ شهر فلاورجان شامل سالن آمفی تئاتر چند منظوره، ساختمان اداری، نگارخانه و موزه است که مقرر شده تا در مدت سه سال در زمینی به متراژ دو هزار و ۲۰۰ متر مربع در پارک ساحلی این شهرستان ساخته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم کلنگ زنی فرهنگسرای بزرگ شهر فلاورجان گفت: سرانه فضای فرهنگی در کشور ۱۵ صدم متر مربع و تنها ۱۵ درصد از نیاز این بخش است.

کار اندیش افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مجتمع فرهنگی هنری در کشور در دست ساخت و ۴۰۰ مجتمع نیز در حال بهره برداری است.

وی تصریح کرد: دولت با وجود برخی از مشکلات مانند کمبود اعتبارات تلاش می‌کند در حوزه فرهنگ و هنر اقدامات بیشتری انجام دهد و سیاست وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در یک سال گذشته براین بوده است که بخشی از اعتبارات را به استان‌ها و شهرستان‌ها سوق دهد و همچنین در استان‌ها نیز این سیاست دنبال شده است تا شاهد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها باشیم.

کاراندیش افزود: ۵۰۰ مجتمع درسطح کشور درحال بهره برداری هستند ۳۲۰ پروژه نیز در حال احداثداریم و بحمدالله امروز پروژه شهرستان فلاورجان نیز با توجه به ظرفیت و جمعیت این شهرستان کلنگ زنی می‌شود و امیدورام در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حمایت‌های مردم ومسوولان به بهره برداری برسد و شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد هم اکنون در سطح کشور مجتمع‌های مختلف فرهنگی را در دست ساخت دارد، گفت: در برخی از شهرستان‌ها مانند فلاورجان عملیات ساخت این مجتمع‌ها شروع نشده بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش اعتبارات تملک و دارایی، این وزارتخانه بتواند هر چه سریع‌تر این مجتمع‌ها را به اتمام برساند.

امیر احمد زند آور، شهردار فلاورجان نیز با اشاره به وظیفه مهم شهرداری‌ها در افزایش سطح فرهنگ عمومی و گسترش فرهنگ شهروندی اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های فرهنگی شهر، همچنین در راستای استفاده از حداکثر ظرفیت‌های شهری و علیرغم مشکل عدم وجود زمین کافی در شهر فلاورجان به لحاظ تراکم جمعیتی بالای این شهر، قطعه زمین به مساحت تقریبی ۲۲۰۰ متر مربع در مجاورت رودخانه زاینده رود و در پارک ساحلی میثم شهر فلاورجان در راستای بهبود فرهنگ شهروندی و لزوم اهمیت به فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح شهر به این امر اختصاص داده شد.

شهردار فلاورجان ابراز امیدواری کرد: احداثاین فرهنگسرا به پویایی و نشاط بیشتر فضای عمومی شهر کمک کرده و بستر مناسبی جهت فعالیت هرچه بهتر فعالان عرصه فرهنگ و هنر و در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری و ظهور و بروز توانمندی‌ها و خلاقیت‌های شهروندان مهیا و متجلی شود.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان فلاورجان به لحاظ وجود فضاهای فرهنگی وضعیت نا‌مطلوبی دارد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی با بیان اینکه توسط شهرداری فلاورجان زمینی برای ساخت مجتمع فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فلاورجان اختصاص یافته است، افزود: با ساخت این مجموعه نیاز شهرستان با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر برآورده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فلاورجان از یک کتابخانه استاندارد نیز محروم است، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی خواست تا به نیازهای فرهنگی این شهرستان بیشتر توجه کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در یک سال گذشته ۱۵ هزار متر مربع زمین در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد قطبی در آیین کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و هنری شهر فلاورجان گفت: احداثفرهنگسرای شهر فلاورجان نقطه آغازی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری در این شهر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه عملیات ساخت مجتمع‌های فرهنگی در بسیاری شهرستانهای استان آغاز شده است، افزود: امیدواریم که تا پایان دولت تدبیر و امید در پنج شهرستان این مجتمع‌ها به پایان برسد.

فرهنگسرای بزرگ شهر فلاورجان شامل سالن آمفی تئا‌تر چند منظوره، ساختمان اداری، نگارخانه و موزه است که مقرر شده تا در مدت سه سال در زمینی به متراژ دو هزار و ۲۰۰ متر مربع در پارک ساحلی این شهرستانبا هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات استانی و تملک و دارایی ساخته شود.

این آیین که با حضور علی اصغر کار اندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر احمد زندآور شهردار فلاورجان، قطبی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، بابایی مشاور و مدیر طرح‌های عمرانی اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان، موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، هدایت فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر فلاورجان و جمعی از مسوولان، اصحاب فرهنگ و هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز