خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون و کاراصفهان:

تداوم مشاعل خانگی نیازمند ایجاد تشکل های خوشه ای و پشتیبان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۰۸۷

در کنار مشاغل مربوط به صنایع دستی و میراثی باید به دنبال مشاغل جدید فن آور بود که در بستر خانه انجام می شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: برای متقاضیان مشاغل خانگی تسهیلات بانکی مناسبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «ابوالقاسم معمار مقدم» در همایش ملی تخصصی نقش مشاغل خانگی در افزایش درآمد خانوار و توسعه اقتصادی ادامه داد: فعالان حوزه مشاغل خانگی باید از طریق دستگاه های مربوطه تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات ارایه دهند. این اداره کل همچنین به دنبال پرداخت یارانه برای دریافت کنندگان تسهیلات است.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به وجود ۳۴۰ رشته مشاغل خانگی اظهار کرد: بازارچه های مشاغل خانگی در شهر اصفهان به صورت موقت برپا می شده اما به دنبال برپایی دایمی آنها برای عرضه تولیدات خانگی هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز به دنبال بیمه کردن مشاغل خانگی است تا توسعه این نوع مشاغل تحقق یابد. در همین رابطه دبیرخانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هدف از اجرای این طرح ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از آنهاست.

وی ادامه داد: برای ساماندهی این مشاغل مجوزهایی به صورت انفرادی و خوشه ای صادر می شود تا بتوانند از خدمات بیشتری استفاده کنند. در بسیاری از حوزه ها مانند کشاورزی، صنعت، تجارت و فنی و حرفه ای مشاغل خانگی شناسایی شده که یکی از انها بازاریابی الکترونیکی است.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان یکی از اهداف کشورهای توسعه یافته برای توسعه مشاغل خانگی را توازن میان مسوولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار بیان کرد و افزود: هدف دیگر آنها کاهش هزینه تولید و خدمات است. تداوم مشاعل خانگی نیازمند ایجاد تشکل های خوشه ای و پشتیبان است.

وی گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال، توسعه کسب و کار خانگی است و در کنار مشاغل مربوط به صنایع دستی و میراثی باید به دنبال مشاغل جدید فن آور بود که در بستر خانه انجام می شود.

معمارمقدم از جمله مهمترین مزیت های مشاغل خانگی را سرمایه کم، پاره وقت بودن، هزینه پایین کارگری، نبود مسایل مربوط به حمل و نقل و عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز