خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۴۸

هشت شرکت فنی - مهندسی و یک مجموعه پتروشیمی ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ترکمنستان که۲۷ تا ۲۹ آبان ماه در عشق آباد برگزار می‌شود، حضور دارند.

هشت شرکت فنی - مهندسی و یک مجموعه پتروشیمی ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ترکمنستان که۲۷ تا ۲۹ آبان ماه در عشق آباد برگزار می‌شود، حضور دارند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه در شرایطی دایر می‌شود که «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت کشورمان ماه گذشته در رأس هیأتی کار‌شناسی به عشق‌آباد سفر کرد و در دیدار با «قربانقلی بردی‌‏محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان، از آمادگی ایران برای صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این کشور خبر داد. همکاری‌های ایران و ترکمنستان در زمینه سوخت و انرژی از دیگر محورهایی بود که وزیر نفت ایران و رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار خود بررسی کردند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این مطلب گفت: این ۹ مجموعه ایرانی با هدف ارایه آخرین توانمندی‌های فنی و اجرایی خود در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و از این طریق فرصت بسیار خوبی فراهم خواهد شد تا شرکت‌های ایرانی بخشی از تعهد تها‌تر پنجاه درصدی هزینه خرید گاز از ترکمنستان را در قالب خدمات خود تقبل کنند.

ولی الله افخمی افزود: شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه در زمینه ساخت دکل‌های حفاری، تجهیزات و خدمات میادین نفت و گاز، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ به روش EPC در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تولید کلیه تجهیزات خطوط تحت فشار و پمپ‌ها و کمپرسورهای گاز، آخرین خدمات و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران، شرکت سرمایه گذاری مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت‌های حفاری شمال، طراحی و ساختمان نفت، مشهد صدرا شرق، حدید سازه پیشرو، نیاشیمی، PHM و پتروشیمی شازند نمایندگان ایران در این رویداد حساس و استراتژیک جهانی هستند، افزود: این مجموعه‌ها هر یک در زمینه فعالیت خود بسیار توانمند بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رییس سازمان توسعه تجارت، مهم‌ترین اهداف شرکت در این نمایشگاه را افزایش مراودات اقتصادی و ارایه خدمات فنی - مهندسی به ترکمنستان به ویژه در بخش نفت و گاز اعلام کرده و گفت: امیدواریم با افزایش کیفیت خدمات شرکت‌های ایرانی و استقبال ترکمن‌ها، فرصت ورود ایران به این بازار پرجاذبه در بخش‌های دیگر نیز فراهم شود.

افخمی مراوده با کشورهایی همچون ترکمنستان را برای ایران راهبردی و تعیین کننده ارزیابی کرد و افزود: افزایش اشتغال و صادرات انواع محصولات و خدمات فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دورنمای این گونه تعاملات است.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ترکمنستان از بر‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی این حوزه در آسیای میانه است که در این دوره با حضور ۱۲۵ مشارکت کننده از ۲۲ کشور جهان در فضایی به وسعت ۷۵۰۰ مترمربع برپا می‌شود.

این نمایشگاه در گروه کالا‌ها و خدمات حفاری چاه، تجهیزات و خدمات میادین نفت و گاز، تولید و مایع سازی گاز، تصفیه و توزیع نفت و گاز و پتروشیمی، خطوط نفت و گاز، تولید کلیه تجهیزات خطوط تحت فشار و پمپ‌ها و کمپرسورهای گاز، هیتر‌ها و مبدل‌ها، انواع شیرآلات، تجهیزات اندازه گیری، خدمات اتوماسیون و اندازه گیری و کنترل و پایش، تجهیزات و ابزارآلات الکترونیکی، تجهیزات آزمایشگاهی، خدمات پخش و توزیع، لجستیک و امنیت پذیرای بازدیدکنندگان و میهمانان متخصص در این حوزه خواهد بود.

برگزاری سمینارهای تخصصی با حضور کار‌شناسان بین المللی صنعت نفت و گاز از مهم‌ترین جلساتی است که در حاشیه نمایشگاه نوزدهم ترکمنستان برنامه ریزی شده است.

حایز اهمیت است شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برای دومین سال برپایی پاویون ایران در این نمایشگاه را به صورت انحصاری و به عنوان نماینده شرکت نمایشگاهی Net. Organization بر عهده دارد.

ترکمنستان در فهرست چهار کشور بزرگ تولید کننده گاز طبیعی و چهار کشور تولید کننده نفت قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز