خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

خشکسالی باعثفاصله گرفتن کشاورزی استان از جایگاه واقعی خود شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۱۱

گستردگی بحثمیراثفرهنگی و هم چنین صنعت در استان اصفهان از جمله عواملی است که باعثشده اصفهان جایگاه خود را در کشاورزی پیدا نکند.

استاندار اصفهان در دیداربا عبدالکریم رضوی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور و مدیران کشاورزی استان، اظهار داشت: خشکسالی و صنعتی بودن استان و برخورداری از میراثفرهنگی غنی باعثفاصله گرفتن کشاورزی استان از جایگاه واقعی شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپورافزود: با وجود عدم قرار گرفتن استان در جایگاه واقعی کشاورزی در زمینه تولید گوشت، شیر، تخم مرغ و بسیاری از محصولات کشاورزی رده های اول تا چهارم کشور به استان اصفهان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به سابقه و اشراف خود در جهادکشاورزی، اذعان داشت: موارد مشکلات و مسائل موجود در حوزه ی کشاورزی را کاملاً درک نموده و نسبت به آن واقف هستم.

زرگرپور تصریح کرد: گستردگی بحثمیراثفرهنگی و هم چنین صنعت در استان اصفهان از جمله عواملی است که باعثشده اصفهان جایگاه خود را در کشاورزی پیدا نکند.

وی توانمندی‌های بسیار استان در بخش کشاورزی را برشمرد و ادامه داد: مبحثخشکسالی در سال های اخیر بر این عوامل اضافه شده و جایگاه کشاورزی استان را با مخاطره مواجه نموده است.

وی ادامه داد: در صورت تعریف فرآیند سرمایه گذاری برای حل مشکلات نتیجه به دست آمده مثمر ثمر و همیشگی خواهد بود.

زرگرپور تقویت صندوق حمایت کشاورزی را از جمله این فرایندها برشمرد و اعلام کرد: در راستای تقویت این صندوق مدیریت استان حمایت لازم را خواهد نمود.

وی به درخواست مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور مبنی بر فروش املاک مازاد طبق ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی در راستای منافع صندوق موافقت نمود و تصریح کرد: املاک مازاد تبدیل به احسن شده و در راستای بهبود و تولید کشاورزی و حمایت از مستضعفان مصرف شود.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور نیز در این دیدار موجودی صندوق را۸۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کلیه مراکز استان‌های کشور دارای این صندوق هستند.

عبدالکریم رضوی خواستار همکاری مشترک صندوق توسعه بخش کشاورزی و استانداری اصفهان با هدف افزایش سرمایه صندوق شد.

وی اعلام داشت: ۴۹ درصد سرمایه صندوق توسعه در بخش کشاورزی توسط دولت و ۵۱ درصد الباقی توسط کشاورزان و اعضای صندوق تأمین می گردد.

وی تأکید کرد: با تقویت صندوق حمایت از بخش کشاورزی، بسیاری از مشکلات این بخش حل خواهد شد.

رضوی با اشاره به صندوق منابع طبیعی استان اصفهان که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: این اقدام می تواندالگوی بسیار خوبی برای سایر استان‌ها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز