خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار اداره کل تعاون استان اصفهان خبر داد:

بزودی طرح های تحول گرا در حوزه روابط کار اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۰۷

تغییر مدل آموزشی ایمنی و بهداشت در صنعت ساخت و ساز؛ حذف صفت سخت و زیان آوری از مشاغل واحدهای اقتصادی؛ طراحی مدل امنیت شغلی کارگران به موازات امنیت شغلی کارآفرینی؛ طرح کاهش دعاوی و اصلاح و بازنگری کلی طبقه بندی مشاغل؛ مدل خود بازرسی درون کارگاهی؛ اجرای مدل باز معماری ساختارهای کارفرمایی و کارگری از جمله طرح های تحول گرا در حوزه روابط کار است که به زودی اجرا می‌شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال واگذاری امور غیر حاکمیتی به کاریابی‌های غیر دولتی داخلی در سطح کشور با هدف اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و صرفه جویی در منابع صندوق بیمه بیکاری است که طرح آن تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است تا پس از بررسی و ارائه نقطه نظرات توسط استان‌ها اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در جلسه شورای اداری گفت: به زودی در حوزه روابط کار کشور تحول بزرگی ایجاد خواهد شد. یکی از برنامه‌های جدید تدوین شده، تغییر مدل آموزشی ایمنی و بهداشت در صنعت ساخت و ساز است که با افزایش امنیت شغلی و جانی برای نیروی کار این بخش مهم و پر جمعیت همراه خواهد بود.

محسن نیرومند با اشاره به موارد مطروحه در اجلاس سه جانبه روابط کار شیراز گفت: از سوی وزارت متبوع برنامه‌ای برای تحول در حوزه روابط کار تدوین شده که با همکاری استان‌ها و به ویژه شهرستان هاعملیاتی خواهد شد.

وی حذف و امحاء تدریجی مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر برنامه‌های معاونت روابط کار وزرات متبوع دانست و گفت: حذف صفت سخت و زیان آوری از مشاغل واحدهای اقتصادی به سود کارفرمایان و کارگران خواهد بود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: مدل امنیت شغلی کارگران به موازات امنیت شغلی کارآفرینی نیز طراحی شده است که بر اساس این طرح امنیت سرمایه گذاری و کارگران هر دو حفظ خواهد شد و مراحل نهایی آن در حال اجراست.

نیرومند طرح کاهش دعاوی و اصلاح و بازنگری کلی طبقه بندی مشاغل را از برنامه‌های قابل اجرای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد که به زودی اصلاح نهایی آن انجام و به استان‌ها ابلاغ شد.

وی مدل خود بازرسی درون کارگاهی را که جایگزین شیوه بازرسی کنونی خواهد شد و در اجلاس سه جانبه روابط کار در شیراز نهایی شود را از دیگر تحولات این حوزه برشمرد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال واگذاری امور غیر حاکمیتی به کاریابی‌های غیر دولتی داخلی در سطح کشور با هدف اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و صرفه جویی در منابع صندوق بیمه بیکاری است که طرح آن تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است تا پس از بررسی و ارائه نقطه نظرات توسط استان‌ها اجرا شود.

نیرومند گفت: مدل باز معماری ساختارهای تشکل‌های و کارفرمایی و کارگری نیز در سطح وزارت خانه در دست اجراست که در سطح استان‌ها این تغییر ایجاد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز