خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان:

یک سوم زندانیان زن اصفهانی، تحت پوشش مشاوره و روان درمانی قرارگرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۸۳

با افتتاح و راه اندازی مرکزمشاوره و روان درمانی زندان زنان اصفهان، یک سوم این زندانیان تحت پوشش مشاوره و روان درمانی قرار گرفتند.

مدیرکل زندان های استان اصفهان از افتتاح و راه اندازی مرکزمشاوره و روان درمانی زندان زنان اصفهان خبر داد و گفت: یک سوم این زندانیان، تحت پوشش مشاوره و روان درمانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رمضان امیری اظهارداشت: پس از جداسازی زندان بانوان از مرکزی و انتقال آن به مکان جدید مرکز مشاوره‌ و روان‌درمانی نیز در این زندان راه اندازی شده که حدود یک سوم بانوان زندانی تحت درمان این مرکز هستند.

وی در بازدید دکتر شمس معاون سابق سازمان زندان‌ها و خانم شمس مدیرکانون آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: پیش از این، زندان زنان در فضای زندان مرکزی قرار داشت که به لحاظ تراکم جمعیت این زندان و از سویی به دلیل آسیب پذیری بیشتر بانوان برنامه ریزی‌هایی برای جداسازی این مکان انجام شد.

وی افزود: زندان زنان کمبودهایی از نظر امنیتی، فرهنگی و تجهیزاتی داشت که خیران با کمک ۲۲۰ میلیون تومانی خود این فضا را تکمیل کردند و ایجاد فضاهای فرهنگی، ایجاد مهدکودک و تجهیز خوابگاه‌های بانوان شیرده و باردار و ایجاد اشتغال از این موارد بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، با بیان اینکه این فضا‌ها الگویی برای سایر استان‌ها هم هست، تاکید کرد: راه اندازی بخش مرکز مشاوره روان درمانی یکی از اقدامات انجام شده برای زندان بانوان است که حدود یک سوم بانوان تحت درمان این مرکز هستند.

وی افزود: در این مرکز آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، آسیب‌های اجتماعی و نحوه زندگی در زندان به گونه‌ای که آرامش خود آن‌ها و هم بندان تامین شود در حال انجام است که به یقین نتیجه بسیار خوبی به دست خواهد آمد.

امیری اظهارداشت: با توجه به اینکه روان درمانی نیازمند افراد متخصص و با تجربه است از مهمانان با تجربه کانون آسیب های اجتماعی شهرداری تهران دراین زمینه ازجمله شمس، معاون سابق سازمان زندان‌ها، و دارای دکترای روان‌شناسی و تیم شهرداری تهران با مدیریت خانم شمس که پیش ازاین اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند دعوت کردیم تا با بازدید از زندان بانوان به تعامل نظر با آن‌ها پرداخته و از تجریبات آن‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز