خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان در همایش نقش رسانه ها در احیا امر به معروف:

رسانه‌های خارجی دلسوزما نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۸۲

مبارزه با مظاهر فساد، وظیفه دولت بوده و به خوبی دست بیگانگان در ترویج ناامنی‌های اخیر در جنایت اسیدپاشی مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در نخستین همایش تخصصی «نقش رسانه و روابط عمومی‌ها در احیا امربه معروف ونهی از منکر» که در سالن همایش‌های صدا وسیما مرکز اصفهان برگزار شد، گفت: اصفهان، امن و امان است و انتساب اسیدپاشی به آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تهمت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، با اشاره به ایام محرم و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: دشمنان می‌خواهند کشور ما را ناامن جلوه دهند. در کشور ما جاسوس، منافق و حتی کافر محض هم وجود دارد. چگونه می‌توان این حادثه تلخ و وحشیانه را به آمران به معروف و ناهیان از منکر نسبت داد.

امام جمعه اصفهان، اسیدپاشی را کاری غیرانسانی و وحشیانه دانست و گفت: گناه کسی که این عمل زشت را به آمران به معروف و ناهیان از منکر نسبت می‌دهد، کمترراز مرتکب آن نیست. همگان بدانند که اگر آب به آسیاب دشمن بریزیم گناه بزرگی مرتکب می‌شویم چرا که به امنیت کشور ضربه می‌زنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که برای حادثه اسیدپاشی تجمع می‌کنند، دلسوز قربانیان این حادثه نیستند، ادامه داد: این افراد می‌خواهند امنیت کشور را به هم بزنند. ولی به کوری چشم دشمنان، اصفهان، امن و امان است و مردم با آرامش خاطر و با وحدت و همبستگی در کنار هم زندگی می‌کنند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه نسبت دادن افترا و دروغ بی‌دلیل و برهان به مسلمانان پاک، آب به آسیاب دشمن ریختن و همراه دشمن بودن است که گناهی کمتر از اسید پاشی ندارد، اظهار داشت: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دختران و پسران پاک و خالصی هستند که به‌صورت زبانی نسبت به منکرات جامعه تذکر می‌دهند. این افراد تربیت شده هستند و درس امر به معروف را فرا گرفته‌اند و اجازه کار فیزیکی و دستی ندارد و باقی برخورد‌ها با قضاوت قاضی صورت می‌گیرد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: اسید پاشی به صورت یک مسلمان از طرف یک مسلمان دیگر بعید است تا چه برسد به مومنان پاک جامعه که همانا آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند. آن هم در زمانی که قرار است قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شود و خیلی‌ها از این کار ناراحت هستند که ناراحتی آن‌ها اهمیتی ندارد.

وی با تاکید به اینکه فرد یا افرادی که این جرم(اسیدپاشی) را مرتکب شدند بوی اسلام به مشامش نخورده است، ادامه داد: مبارزه با مظاهر فساد وظیفه دولت بوده و به خوبی دست بیگانگان در ترویج ناامنی‌های اخیر در جنایت اسیدپاشی مشهود است.

دست بیگانگان در ترویج ناامنی‌های اخیر اصفهان مشهود است

امام جمعه اصفهان، ترویج شایعات توسط بیگانگان از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای را حربه‌ای از سوی اجانب و بیگانگان درجهت ترویج ناامنی‌های اخیر عنوان کرد و بیان داشت: به صراحت اعلام می‌کنیم کسانی که تجمع می‌کنند و فریاد می‌زنند دلشان برای دو خانم مظلومه نمی‌سوزد و آن‌ها نادان و یا مغرض و درصدد به پا کردن آشوب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه، در مجموع دو مورد جنایت در اصفهان اتفاق افتاد که اقدامی بسیار جنایتکارانه بود و محکوم است تصریح کرد: تمام شایعات اسید پاشی به جز دو مورد یاد شده کذب و دروغ است. این جنایت را کار دشمنان می‌دانیم و کار یک مسلمان نیست.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: عده‌ای از مردم ما متاسفانه رادیو و شبکه‌های بیگانه را قبول دارند و خودشان به این موضوع فکر نمی‌کنند و اخبار رسانه‌های داخلی خود کشورمان را پیگیری نمی‌کنند که پی به این موضوع ببرند که حوداثاخیر از سوی دشمنان پیگیری شده است.

امام جمعه اصفهان با طرح این سوال که «بی‌بی‌سی» از کی تا حالا برای ما عادل شده است، گفت: اگر کسی برای ما خبری آورد، باید در آن ‌‌نهایت دقت را داشته باشیم. متاسفانه برخی از مردم به خبر‌های این رسانه دروغ‌پرداز توجه کرده و فکر می‌کنند که ان‌ها دوست ما هستند و کوچک‌ترین توجهی به رسانه‌های داخلی ندارند، نمونه این مصداق افرادی بودند که در تجمعات اخیرشرکت کرده بودند برخی از این افراد اصلا تا به حال در نماز جمعه شرکت هم نکرده‌اند، آنوقت می‌آیند بدون هیچ گونه درک درست صحبت از فضای ناامن در جامعه می‌کنند. وقتی منبع اخبار این‌ها ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی است که دست همه این‌ها درجیب دشمنان انقلاب است چطورمی توان انتظار داشت که این شایعات در جامعه دامن زده نشود.

مبارزه با تمامی مظاهر فساد وظیفه دولت اسلامی است

وی بیان داشت: بله درست است حتی یک عمل وحشیانه درجامعه اسلامی مقبوح است. جمهوری اسلامی ایران مجری احکام اسلام است اما باید در نظر داشت که این مسئله فقط به کشورما منوط نمی‌شود، ولی درست هم نیست که با نشر اکاذیب علیه نیرو‌های انقلابی و متدین سم پاشی شود.

وی افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر گام‌های مثبت و اساسی بردارد تا همگان به اجرای فریضتین تشویق شوند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: همه اعمال مثبت در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در دریاست و هر کس این فریضه‌ها را ترک کند، مرده‌ای بیش نیست.

آیت ا… طباطبایی‌نژاد افزود: در همه دنیا هرگونه مخالفت سیاسی و مخالفت با قوانین جریمه و زندان به همراه دارد و ما باید کاری کنیم که آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند.

وی بیان کرد: بر اساس آیات شریفه قرآن و کلام‌الله مجید ساکتین و بی‌تفاوتان در قبال ظلم، فساد و منکر نیز جزو ظالمان و مفسدین محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه بدون شک قیام اباعبدالله برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: اهمیت تحقق دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هم از نظر شرعی و هم قانونی است. متاسفانه پس از گذشت ۳۶ سال از تصویب قانون اساسی، شرایط و حدود آن هنوز در قانون مشخص نشده اگرچه مراجع تقلید در رساله‌های خود برای این فریضه مهم، شرایطی را عنوان کرده‌اند اما قانونی برای آن تدوین نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام راحل در روزهای اول انقلاب اسلامی در نامه‌ای به شورای انقلاب فرهنگی، اهمیت خاص، مهم و اساسی این فریضتین را تاکید کردند اما متاسفانه به آن نامه عمل نشد و تاکنون قانونی در این باره تصویب نشده است.

امام جمعه اصفهان به وظایف دولت بر اساس اصل ۸ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بدون شک مبارزه با تمامی مظاهر فساد وظیفه دولت اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز